Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

DICE se pochlubila vlastními výsledky v Mantle, AMD uvedla kachny na pravou míru

Informace od DICE jsou možná zajímavější než první várka od AMD, protože zahrnují rozšířenější Radeon HD 7970 a také výsledky z grafiky integrované v Kaveri (i ta dokáže Battlefield 4 rozhýbat, jen se musíte spokojit se 720p)…

Předně je třeba uvést na pravou míru nepřesnosti, které do světa vypustil jeden z prvních webů, který o výsledcích informoval. V první řadě trochu pomíchal čísla (na což jsme upozornili už minulý týden) - konkrétně rozdíl mezi Mantle a DirectX v Battlefield 4 na kombinaci Radeonu R9 290X a APU Kaveri v 1600p a Ultra detailech není 17,3 %, ale 40,1 % (v 1080p je to 40,9 %, což bylo správně).

Druhá nesrovnalost se týkala podpory. Catalysty 14.1 beta přinášejí Mantle pro všechny GCN kompatibilní grafiky (nejen pro R7 260/260X a R9 290/290X). V případě ostatních jen nejsou hotové všechny výkonnostní optimalizace ze strany DICE, takže rozdíly oproti DirectX nemusejí být zatím tak vysoké. Po stránce kompatibility ale žádný problém není.

Nyní k novým výsledkům. DICE otestovala tři kombinace hardwaru:

  • APU Kaveri A10-7850K (4 jádra Steamroller + 512 stream-procesorů GCN+); single player
  • Radeon HD 7970 + Piledriver FX-8350 (8 jader), 64 multiplayer
  • 2× Radeon R9 290X + Core i7-3970x Extreme (6 jader fyzických, 12 vláken), single player

1. Kaveri (DirectX / Mantle)

Nárůst výkonu ze 37,6 na 42,9 FPS v průměru znamená posun o 14 %. Ve scéně na screenshotu to pak odpovídá 39 -> 43 FPS, tzn. 10,3 %, což je spíše příjemný bonus než nějaká závratná výhoda. Pozitivním překvapením je ale plynulost (GPU, zelený graf) - křivka je výrazně hladší, nedochází k tak výrazným výkyvům výkonu jako v DirectX. To může mít na plynulost větší vliv, než 10 % FPS navrch.

2. Radeon HD 7970 + FX-8350 (DirectX / Mantle)

Nárůst z 56,0 na 66,3 FPS v průměru znamená posun o 25,1 % (na scéně ve screenshotu pak z 53 na 67 FPS, tj. 26,4%). Více než čtvrtina navíc už zdaleka není zanedbatelný rozdíl. Ještě větší přínos může mít plynulost: věřte-nevěřte, křivka GPU je v podstatě přímkou, FPS jsou v této scéně zcela stabilní.

3. 2× Radeon R9 290X + Core i7 3970X (DirectX / Mantle)

V případě high-endové sestavy s Core i7 a dvojicí Radeonů R9 290X šel framerate v průměru nahoru ze 78,4 na 121,5 FPS, tedy o 58 %. V konkrétním snímku na screenshotu pak jde o posun ze 78 na 116 FPS, tj. 48,7 %. Zelená křivka je opět téměř rovná a to i přes použití CrossFire.

Výsledky jsou to výborné, jen je škoda, že se podobnou cestou neubíralo DirectX od Microsoftu, které uživatele de facto připravuje o dalších až 50 % výkonu, jichž je možné s Mantle dosáhnout.


Nakonec přikládáme několik výsledků z nezávislých recenzí, které se objevily v průběhu víkendu. Na potvrzení nárůstu minimálních FPS se zaměřila redakce německého webu Golem a přišla s následujícími čísly:

Například v 1920×1080 při MSAA 4× s Mantle neklesá minimální framerate pod ~63 FPS, což odpovídá průměrnému framerate dosahované v DirectX s vypnutým MSAA.

Zajímavé výsledky zaměřené na závislost FPS na použitém procesoru přinesla polská redakce PC Lab. První graf ukazuje FPS dosažené v Mantle, druhý s DirectX.

Budeme-li porovnávat výkon v absolutních číslech, pak třeba pro ~65 FPS, kterých dosahuje v DirectX Core i7-4770K, stačí s Mantle výrazně levnější (či starší) procesor jako Phenom II X4 nebo přetaktované Kaveri.

Všimněte si například, že zatímco v DirectX dosahuje přetaktované Core i7-4770K o 73 % vyšších FPS než Core i3-3240, v Mantle je rozdíl mezi těmito procesory jen 16 %.

Zdroje: 

Diskuse ke článku DICE se pochlubila vlastními výsledky v Mantle, AMD uvedla kachny na pravou míru

Pondělí, 3 Únor 2014 - 17:06 | Rafan | Pokud bude Mantle součástí Enginu hry, tak nebude...
Pondělí, 3 Únor 2014 - 15:55 | ZELEZNAK | tak na mojem stroju phenom x4 a HD 7950 v jedne...
Pondělí, 3 Únor 2014 - 14:00 | webwalker | Ta mlha je bug (píše Andersson na Twitter).
Pondělí, 3 Únor 2014 - 13:46 | Alarik | X
Pondělí, 3 Únor 2014 - 13:43 | Alarik | Děje se mi to samé. Mám sestavu s i7 870 4x3.6...
Pondělí, 3 Únor 2014 - 13:29 | Kedar Míša | No, taky tam je trošku jiná perspektiva, aspoň mě...
Pondělí, 3 Únor 2014 - 12:55 | Anonym | jsem zvedavej spise na ukázky v pohybu, na první...
Pondělí, 3 Únor 2014 - 11:58 | Pety | Mantle je nízkoúrovňové API - je mezi hardwarem a...
Pondělí, 3 Únor 2014 - 11:16 | Miki Dark | cit: "Nárůst z 56,0 na 66,3 FPS v průměru...
Pondělí, 3 Únor 2014 - 10:54 | Keram Kraken | Robi mi to to iste, obcas to trhne cele. Phenom...

Zobrazit diskusi