Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

CES 2013: Vytlačí Haswell s eDRAM Nvidii z Ultrabooků?

Intel Haswell GT3 eDRAM Anandtech 01
Od Haswellu se nečekají žádné velké procesorové orgie, předchozí generaci výrazně nepřekoná, ale spíš orgie grafické, které souvisejí s nejvýkonnějším modelem vybaveným pamětí eDRAM. Vypadá to slibně…

S Haswellem to Intel bere trochu z druhého konce. Nejen, že přidává spíše na grafické než na procesorové části, ale jak už jsme vás informovali již v loňském roce, budou modely s nejrychlejším GPU určeny prvořadě pro mobilní sféru. Tam Intelu konkuruje nejen AMD s Trinity (brzy i s Richlandem), ale především Nvidia. Zdánlivá symbióza Intel již nějaký ten pátek pálí, protože si uvědomuje, že by příplatek, který zákazník dává za grafiku Nvidie, mohl jít do modré kapsy.

Intel Haswell GT3 eDRAM Anandtech 02

Právě Haswell by měl být prvním nástrojem k realizaci popsané změny. Na CES si novináři mohli „na vlastní prsty“ vyzkoušet běh DIRT 3 na sestavě s Haswellem v plné grafické palbě, tedy v GT3 provedení včetně eDRAM paměti oproti sestavě s grafikou Nvidia GeForce GT 650M. Tato GeForce staví na GPU GK107, jež Nvidia v březnu loňského roku představila právě jako čip pro rozšíření grafických možností Ultrabooků, jež se tehdy nezdály zelenému výrobci být (citujeme) dostatečně „ultra“. Výsledkem je, že DIRT běžel na obou sestavách při stejném nastavení (a ve full HD rozlišení) prakticky stejně.

Pokud se podaří dostat GT3/EDRAM verzi na trh dříve, než Nvidia uvede plnohodnotného nástupce čipu GK107, pak se Ultrabooky stanou opět doménou Intelu - přídavné čipy zkrátka ztratí smysl. eDRAM sice není levná záležitost, ale v tomto případě ji nesrovnáváme jen s cenou GPU GK107, ale je třeba odečíst i náklady na paměťové moduly (1-2 GB GDDR5), které Haswell díky eDRAM rovněž nepotřebuje.

Zdroje: 

Diskuse ke článku CES 2013: Vytlačí Haswell s eDRAM Nvidii z Ultrabooků?

Neděle, 13 Leden 2013 - 21:48 | xvasek | Že se do toho vměšuji :-), odstraňování textur z...
Sobota, 12 Leden 2013 - 20:26 | webwalker | Nemám ani páru :) Vše zřejmě závisí na složitosti...
Sobota, 12 Leden 2013 - 18:57 | Anonym | Ja prece netvrdil opak, jen jsem od zacatku...
Sobota, 12 Leden 2013 - 17:03 | Pastelka | Aby nedošlo k nedorozumění - ta RAM je používána...
Sobota, 12 Leden 2013 - 17:02 | Pastelka | Například PS3 má vlastní rychlou XDR (256 MB)...
Sobota, 12 Leden 2013 - 16:18 | Pastelka | Jak jsem psal výše, v RAM jsou data jako cache....
Sobota, 12 Leden 2013 - 15:36 | Anonym | "co jsem tím chtěl říct je jen to, že...
Sobota, 12 Leden 2013 - 15:32 | Anonym | "VRAM existuje primárně kvůli uvolnění...
Sobota, 12 Leden 2013 - 14:39 | del42sa | co jsem tím chtěl říct je jen to, že Texture data...
Sobota, 12 Leden 2013 - 14:01 | Pastelka | Máte pravdu, prošel jsem diskuzi a v jedné části...

Zobrazit diskusi