Corningu je svět IT malý, nahradí i automobilová skla
Poprvé v roce 2007 s iPhonem, druhá generace šla do světa začátkem loňského března a o třetí jsme prvně slyšeli v lednu letošního roku. Tak by se dala šestiletá historie ochranného „skla“ shrnout do jediné věty. V poslední době - konkrétně před dvěma týdny, se Corning pochlubil, že „trojka“ nabízí více než novodobě oblíbené safírové sklo - krom toho, že je k jejímu zlomení třeba třikrát vyšší síly, je zároveň lehčí, propouští více světla a snáze se zpracovává.
Společnost ale nevsadila vše na jednu kartu (zda přesvědčí výrobce o výhodách Gorilla Glass 3 před safírem, zatím není jisté) a rozhodla se své pole působnosti rozšířit z mobilní IT sféry ke sférám ještě mobilnějším - budoucnost vidí v automobilovém průmyslu.
Tím nemyslí ochranné kryty na displeje palubové desky, jak by se mohlo zdát, ale náhradu okenních skel vlastním materiálem. Oproti klasickému sklu uvádí dvě zásadní výhody: Výrazně nižší hmotnost, která se může pozitivně projevit na spotřebě paliva a dále lepší zvukově-izolační vlastnosti, které lépe odstíní hluk ze silnice.
Nápad je to zajímavý, jen o jedno se obáváme. Pokud i výrobci mobilních zařízení, kde jde o desítky čtverečních centimetrů materiálu, aktuálně preferují safírové sklo (s největší pravděpodobností kvůli nižší ceně), pak je otázkou, na kolik vyjde upgrade autoskel o ploše dosahující několika metrů čtverečních…