Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Více než šestijádrový FX není pod DirectX 12 třeba, alespoň podle 3D Marku

Amd Directx 12 03
Většina dosavadních recenzí nového 3DMarku s podporou DirectX se omezovala na procesory od Intelu. Tentokrát tu máme několik výsledků naměřených na procesoru FX a APU řady Kaveri.

V pátek jsme se podívali na první výsledky nové verze 3DMarku, která testuje rozdíly mezi využitím procesoru mezi DirectX 11, DirectX 12 a Mantle. Podle těchto výsledků lze na systémech s výkonnými grafikami dosáhnout díky DirectX 12 a Mantle zhruba deseti- až dvacetinásobného výkonu oproti DirectX 11.

Amd Directx 12 02

Tomu odpovídá i ~patnáctinásobek naměřený na Radeonu R9 290X a ~desetinásobek s Radeonem R7 260X. Tento test byl navíc proveden ve 4k rozlišení, kdy je relativní rozdíl částečně omezen výkonem grafické karty.

Amd Directx 12 04

Zajímavější jsou výsledky pocházející z osmijádrového Piledriveru - procesoru FX-8370 (4 GHz základ, 4,3 GHz boost, 8+8MB cache, 125W TDP). Test byl proveden na různém počtu zapnutých jader. Zatímco pod DirectX 11 je výsledek na dvou, čtyřech, šesti i osmi jádrech jen nepatrně rozdílný, pod DirectX 12 dochází nejen k výraznému výkonnostnímu odskoku už se dvěma jádry, ale k téměř lineárnímu škálování dochází až do aktivace šesti jader (včetně). S osmi jádry už výkon nestoupá, výkonnostní limit se přesunul jinam (pravděpodobně na grafické jádro).

Amd Directx 12 01

Následují výsledky s APU Kaveri. Ostatně Intel už v minulý rok poukazoval na to, že u čipů integrujících grafická i procesorová jádra dochází díky novým API k zajímavému jevu: Protože je s procesorovým výkonem nakládáno šetrněji, ušetří se i nějaké watty, které pak automaticky obvody pro řízení spotřeby přidají grafickému jádru, které zvýší takty a tím i výkon. Bez změny spotřeby (či TDP) celého APU může výrazně vzrůst výkon, což ve výsledku znamená lepší poměr výkon na watt - v případě 3DMarku až o pětinásobek (v reálných hrách samozřejmě tak obrovské nárůsty nebudou; počítejme maximálně s desítkami procent).

Diskuse ke článku Více než šestijádrový FX není pod DirectX 12 třeba, alespoň podle 3D Marku

Neděle, 26 Duben 2015 - 20:12 | Gath G | Já to chápu jako syscally. Rychlost jejich...
Čtvrtek, 9 Duben 2015 - 12:49 | s3icc0 | Nejsem uplně znalec, ale drawcalls je něco co...
Středa, 1 Duben 2015 - 16:11 | OneB1t | ano je skoda ze nemaj prostredky pro vyrobu aspon...
Středa, 1 Duben 2015 - 04:43 | Rafan | Jenomže s A64 se AMD netrefilo. Nevím jestli si...
Úterý, 31 Březen 2015 - 23:20 | DDR0 | vždyť je to totéž o čem píšu - jednou se technici...
Úterý, 31 Březen 2015 - 20:50 | Rafan | No není to podobnost čistě náhodná. Obě firmy...
Úterý, 31 Březen 2015 - 18:43 | DDR0 | vypadá to podobně, ale je to podobnost čistě...
Úterý, 31 Březen 2015 - 17:42 | Rafan | To byly ve své době Intelovské P4 také a Intel si...
Úterý, 31 Březen 2015 - 17:27 | Shal | Problém není v MS, ale v procesorech od AMD,...
Úterý, 31 Březen 2015 - 15:58 | DDR0 | a to je právě o čem tu je řeč - zastaralý soft...

Zobrazit diskusi