Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

DirectX 12 přecijen přinesou i něco „nového“

Při oficiálním ohlášení se Microsoft obezřetně vyhýbal náznakům, které by mohly vyvolat dojem, že krom zvýšení efektivity přinese API i novinky - hardwarové požadavky. Nějaké ale čekat můžeme.

V průběhu prezentace Microsoft nezmínil jediný konkrétní požadavek, který by DirectX 12 měly vyžadovat po hardwaru oproti tomu, co nabízí DirectX 11.2 hardware. Tony Tamassi z Nvidie později nastínil, že k určitým změnám nakonec dojde a jako příklad uvedl nové režimy míchání/prolínání a technologii zvanou „conservative rasterisation“, která by měl zvýšit efektivitu ořezávání (odstraňování skrytých polygonů).

Právě tyto příklady by měly vyžadovat podporu ze strany hardwaru, kterou minimálně část soudobých GPU nedisponuje. Očekávat prý můžeme i další změny - čeho se budou týkat, se ale Tamassi nepochlubil, takže si zatím nemůžeme udělat obrázek o jejich významu. Obě uvedené technologie nepůsobí jako výraznější změna a samy o sobě by přinášely menší rozdíl (po stránce požadavků na hardware), než byl například rozdíl mezi DirectX 11 a 11.1 nebo 11.1 a 11.2.

Více neuvedl ani Microsoft, ani Nvidia, což koresponduje s obecně rozšířeným názorem, že stávající podoba DirectX 12 není zdaleka konečná. Kdy skutečně práce na novém API započaly a co do nich vlastně lze počítat, je tak trochu záhadou. Prvotní informace od Microsoftu hovořily o tom, že nové API staví na verzi DirectX, která byla navržena pro Xbox One. Novější zprávy, které se od Microsoftu a Nvidie šíří, ale mluví o čtyřech rocích vzájemné spolupráce na DirectX 12. Takové tvrzení vyvolává spíše otázky, než aby situaci jasně vysvětlilo a to z několika důvodů. Jednak není úplně v souladu s původním konstatování, jednak by to (s ohledem na datum vydání za ~2 roky) znamenalo celkem 6 let vývoje (na žádné verzi Direct3D Microsoft tak dlouho nepracoval) a nakonec lze jen těžko vysvětlit, proč by měl vývoj trvat gigantickému SW oddělení Microsoftu celých 6 let, když AMD zvládla de facto totéž s omezenými prostředky za 2 roky.

Zdroje: 

Diskuse ke článku DirectX 12 přecijen přinesou i něco „nového“

Úterý, 25 Březen 2014 - 01:20 | aa bb | Prepacte ale toto je teoretizovanie na urovni...
Pondělí, 24 Březen 2014 - 16:20 | Marek Moravčík | Kľudne to tak môže byť. Nebolo by to poprvé keby...
Pondělí, 24 Březen 2014 - 16:10 | Peter Fodrek | otazka je, ci bude DirectX konkurencieschopne AMD...
Pondělí, 24 Březen 2014 - 13:43 | 7R7 | Vidíš AMD to má v HW a je jej to na dve veci.
Pondělí, 24 Březen 2014 - 13:36 | webwalker | Toho už vlastně dosáhli! A jak? No přeci na...
Pondělí, 24 Březen 2014 - 13:33 | msoky | MS s nVidiou a spolupracuju uz 4 roky na DX12? to...
Pondělí, 24 Březen 2014 - 12:50 | Psycho Mantis | hadas se kvuli zbytecnostem ;) jo a 2 male...
Pondělí, 24 Březen 2014 - 12:47 | Anonym | samotny Microsoft a nasledne i wikipedie uvadi...
Pondělí, 24 Březen 2014 - 12:38 | Psycho Mantis | datum, kdy si domu stahnes nejakou testovaci...
Pondělí, 24 Březen 2014 - 11:54 | Terepin | Podľa mňa ho urobia spätne kompatibilné aj s WDDM...

Zobrazit diskusi