Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Blizzard pro World of Warcraft prosadil DirectX 12 pod Windows 7

„A ono to jde. A ono to šlo! A pořád to šlo!!!“

Přiléhavý úvod jsem si tentokrát dovolil ponechat na citátu mistra Wericha, který pronesl ve filmu Svět patří nám poté, co mu Voskovec marně sundaval z krku zakleslou mříž bucharem, obří cirkulárkou, gigantickou frézkou a dalšími podobnými nástroji, když pro uvolnění stačilo jen mříží pootočit…

Nyní se ze světa W+V přeneseme do světa WoW. Ten loni, zhruba v polovině roku, dostal do vínku podporu DirectX 12. První testy nepřinesly žádné velké ani pozitivní překvapení, v závislosti na konfiguraci se výkon pod moderním API oproti výkonu pod DirectX 11 pohyboval o zanedbatelné procento FPS výše nebo níže. Možná spíš níže než výše, ale na jednoznačné závěry nevzniklo dost recenzí. Možná ti, kdož by je připravili, neviděli na již známých výsledcích nic zajímavého, a tak své úsilí a čas nasměrovali jinam.

Situace se změnila s podzimem. World of Warcraft dostal vylepšení podpory DirectX 12, která spočívala především v implementaci tzv. multi-threaded renderingu. V této podobě nebyla podpora DirectX 12 již jen pouhým pozlátkem, výkon se skutečně posunul (byť ilustraci rozdílu najdete opět spíše v uživatelských diskuzích než recenzích, kterých je pomálu):

4k, Core i9-7980XE + GeForce GTX 1080 Ti

1080p + MSAA 8×, Core i7-8700K @5GHz + GeForce GTX 1070, 32GB DDR4-3200

Výkonnostní posun o 16-23 % rozhodně není k zahození, a tak Blizzard začal hledat cesty, jak tento výkonnostní upgrade zdarma nabídnout i uživatelům Windows 7. Nakonec se obrátil na Microsoft, který se mu (neznámo za jak velkého úsilí) podařilo přesvědčit k nevídanému kroku. Ten naportoval D3D12 runtime (uživatelský režim / user mode) do Windows 7.

World of Warcraft s patchem 8.1.5 je první hrou, která této vymoženosti využívá, a naštěstí to vypadá, že nebude jedinou. Microsoft samozřejmě připomíná, že není nad DirectX 12 ve Windows 10, který obsahuje přečetné optimalizace samotného operačního systému, ale tak nějak asi všichni tušíme, že praktický rozdíl nebude nijak žhavý. To ukážou testy, vzniknou-li nějaké.

Zdroje: 

TPU, Wowhead

Diskuse ke článku Blizzard pro World of Warcraft prosadil DirectX 12 pod Windows 7

Čtvrtek, 21 Březen 2019 - 12:18 | tombomino | Cece, vy jste dobry zabednenec. Na jednu stranu...
Čtvrtek, 21 Březen 2019 - 10:11 | Michal Minárik | Nevšiml jsem si, že bych tím příspěvkem s někým...
Středa, 20 Březen 2019 - 17:37 | tombomino | Skvely, takze jsi vyvojar windows..gratuluji..tak...
Středa, 20 Březen 2019 - 16:58 | Michal Minárik | Problém s pochopením psaného textu vidím spíš na...
Pondělí, 18 Březen 2019 - 18:52 | Moonalert | MS už v tom má asi pěkný binec. Aktualizaci,...
Pondělí, 18 Březen 2019 - 07:58 | Silas | no nevím. Pokud ve win 10 dám zvětšit o 125, 150...
Sobota, 16 Březen 2019 - 13:46 | tombomino | Jeste tak chapat co je tim textem mysleno, ale to...
Sobota, 16 Březen 2019 - 12:56 | Michal Minárik | "tak si projdi po webech diskuse s narky...
Sobota, 16 Březen 2019 - 12:50 | Michal Minárik | Čekal jsem, že bude v alejích nablito. Podíval...
Pátek, 15 Březen 2019 - 19:55 | Pety | Obvykle admin nanejvýš podává návrhy - o tom,...

Zobrazit diskusi