Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

DirectX 12 umožní kombinovat Radeony s GeForce

Radeon HD 7970 GeForce GTX 680
Cross-SLI či SLI-Fire? Křížení grafických karet obou výrobců v jednom systému by měly umožnit nové Directy. Jenže - k čemu to bude dobré?

Kombinace grafických karet AMD a Nvidie naposledy podporovala LucidLogic Hydra. Jak napovídá téměř nulový komerční úspěch této technologie, neviděli uživatelé ve spojování karet různých značek do SLI / CrossFire smysl a tato myšlenka v podstatě odumřela.

Od začátku letošního roku opakovaně slýcháme, že kombinování Radeonů a GeForce bude opět možné a to díky DirectX 12. Dokonce se tento týden objevily zprávy, že to oficiálně potvrdil Microsoft. Pokud ale budete pátrat po originálu onoho oficiálního potvrzení, najdete níže uvedený screenshot:

 

I když „pracovník Microsoftu“ informaci potvrdil, zůstává v těchto slovech malý prostor pro nedorozumění. Zatímco nás zajímá, zda spolu obě grafické karty budou schopné spolupracovat (sčítat svůj výkon), odpověď v podstatě potvrzuje jen to, že si DirectX 12 poradí s konfigurací více GPU různých značek v jednom systému.

Buďme optimisté s předpokládejme, že skutečně nové Directy umožní sloučit výkon dvou různých karet různých značek. Znamená to, že mi po instalaci DirectX 12 na systém vybavený GeForce GTX 780 Ti a Radeon R9 290X stoupne výkon? Domnívám se, že ne. Nová API (a to platí pro DirectX 12, Mantle i Vulkan) dávají vývojářům větší prostor - sama o sobě ale nepřinášejí funkční řešení. Pěkným příkladem je Civilization: Beyond Earth. Hra pod API Mantle podporuje specifický režim CrossFire, který umožňuje plynulejší renderování s nižšími latencemi. Tuto funkcionalitu ale nelze prostě zapnout nebo vypnout pro libovolnou hru - je třeba, aby vývojář hry (s ohledem na jím použité renderovací techniky) implementoval specifickou podporu přímo do dané hry.

Mantle AFR-free CrossFire 01

Dá se proto předpokládat, že s podobnými specialitami to nebude ani v DirectX 12 jinak. Ano, nové API umožní spojení výkonu GeForce a Radeonu, ale toto spojení bude muset implementovat vývojář v konkrétní hře; nepůjde jej prostě uživatelsky zapnout nebo vypnout. Čímž se dostáváme k cíli: Co bude motivovat vývojáře, aby připravoval multi-GPU režim kombinující Radeony a GeForce, pokud na nulovém zájmu o LucidLogic Hydra vidí, že o to uživatelé nestojí?

Diskuse ke článku DirectX 12 umožní kombinovat Radeony s GeForce

Neděle, 15 Březen 2015 - 13:55 | Kedar Míša | Mno, ale bude problém, že na každé grafice ta hra...
Neděle, 15 Březen 2015 - 10:07 | Marek Moravčík | Tak potom je k ničomu aj antialiasing, tiene,...
Neděle, 15 Březen 2015 - 07:45 | bager | je to absolutna zbytocna kravina, pretoze ak...
Sobota, 14 Březen 2015 - 13:25 | Marek Moravčík | Zbytočné určite nie. https://www.youtube.com/...
Sobota, 14 Březen 2015 - 10:12 | bager | -_- to bolo myslene ako vtip, su to dve zbytocne...
Pátek, 13 Březen 2015 - 17:55 | Marek Moravčík | PhysX jedine, že by NV GPU bola ako hlavná...
Pátek, 13 Březen 2015 - 17:53 | Marek Moravčík | JJ. Keď som hovoril o integrovaných grafikách v...
Pátek, 13 Březen 2015 - 17:39 | HKMaly | Co se tyce toho zapinani, je teoreticky mozne (...
Pátek, 13 Březen 2015 - 17:28 | AndyF1 | OK takze na 1.AMD GPU+monitore budem mat pustenu...
Pátek, 13 Březen 2015 - 16:49 | bager | takze budem moc mat zapnute tress fx aj physiX,...

Zobrazit diskusi