Finální verzi Windows 10 s DirectX 12 čekejte koncem roku 2015
Technické preview, které před pár dny Microsoft odhalil, si klade za cíl prezentovat uživatelské rozhraní a funkční změny v systému. Neobsahuje však DirectX 12, první generaci directů, která se podobně jako Mantle od AMD nebo Metal od Applu snaží redukovat overhead a efektivněji nakládat s procesorovým výkonem a zkonzumovanými watty.
Situaci vysvětlil Bryan Langley, mluvčí společnosti Microsoft, podle jehož slov budou DirectX 12 k dispozici až pro finální verzi Windows 10. Takže je můžeme s ohledem na dosavadní zprávy očekávat později ve čtvrtém kvartálu 2015, tedy více než za rok.
DirectX 12 nebude (jako jeho předchůdci) cílit primárně jen na herní sestavy, ale krom PC a notebooků budou výhody tohoto API dostupné i v rámci tabletů, smartphonů i herní konzole Xbox One. Především v rámci mobilních zařízení se projeví výhoda v podobě snížených energetických nároků v důsledku efektivnějšího využití procesorových jader a rovnoměrnějšího rozložení zátěže v případě vícejádrových systémů. Následující video znázorňuje techdemo DirectX 12 připravené k vydání GPU Nvidia Maxwell druhé generace.