Google už nebude nabízet hry se skrytými náklady jako „free“
Free-to-p(l)ay, freemium, zkrátka všechny herní aplikace, které se ze zákazníka snaží jakýmkoli způsobem dostat peníze, už na Google Play nebudou označené jako hry zdarma. Není to poprvé, co se v letošním roce objevila určitá snaha na ochranu zákazníka před poměrně běžnou praxí, kdy je hra inzerovaná jako bezplatná, ale bez určitých poplatků je extrémně těžké až nemožné titul dohrát, případně je hráč penalizován čekáním, vyšší obtížností a podobně.
Nedávno například úřady v Británii zakázaly propagaci mobilní hry Dungeon Keeper od EA, která byla prezentována jako titul zdarma: „Z informací obsažených v reklamě by hráč očekával pokrok ve hře nerušený od neočekávaných a nadměrně zatěžujících brzd. Proto považujeme délku a frekvenci těchto časových akcí vysoce nad hranicí toho, co by hráči od hry důvodně očekávali…“
V případě Google Play jde o podobný problém. Opět ale nejde jen o dobrou vůli Googlu, ale nařízení shora, konkrétně od Evropské komise, která změnu v označování na Google Play prosadila příkazem. Původní podnět ale nepřišel ani od Evropské komise. Byli to rodiče, kteří evropské úředníky v loňském roce zahltili hromadou složenou z více než 23 milionů stížností. Původně však nešlo o platformu Googlu, ale produkty Applu. Rodičům se nelíbilo, že hry „zdarma“ na iPhonech a iPadech obtěžují jejich potomky žádostmi o platby (jinak řečeno, že potomci obtěžovali rodiče s žádostí o úhradu těchto plateb :-). Google již na verdikt Evropské komise zareagoval a označení her mění - Apple, u něhož aféra začala, se prozatím nevyjádřil.