Intel přetáhl šéfa technického marketingu Nvidii
Tom Petersen (neplést s Ryanem Petersenem z OCZ) působil v IBM, Motorole a Broadcomu. Spíše ale budete vést v patrnosti jeho téměř patnáct let u Nvidie. Po léta měl na starost tzv. technický marketing. Ten má na starost kupříkladu rozhodování o segmentaci produktů, což si můžete představit jako vliv na specifikace hardwaru (takty, počty jednotek), rozhodování o tom, které z technologických novinek budou prezentovány jako jedna z mnoha a na které naopak bude postaven marketing dané generace, vysvětlování výhod daných technologií uživatelům (obvykle prostřednictvím médií) a tak dále. Jde tedy o prostředníky mezi vývojem a uživateli.
Petersenovo jméno jste na DIIT mohli postřehnout třeba už v roce 2009, kdy se řešil spor mezi Nvidií a Intelem kvůli QPI. Je však pravděpodobnější, že si ho asociujete třeba s technologií G-Sync. Právě on totiž v roce 2014 tvrdil, že žádný monitor na trhu není schopný podporovat variabilní synchronizaci bez G-Sync modulu, na což záhy reagovala AMD úpravou firmwaru na LCD značky Nixeus, které bylo zároveň prvním desktopovým produktem, na němž byl odprezentován FreeSync.
AMD také mohla být Petersenovi vděčná za odhalení bugu na straně Steamu v roce 2011. Petersen tehdy totiž prohlásil SLI za vysoce rozšířený standard, což podložil statistikou Steamu, podle níž 93 % počítačů se dvěma a více grafickými kartami běží na SLI. AMD, která číslům na Steamu nevěnovala pozornost, Petersenovo prohlášení zaujalo a po spojení s pracovníky Valve odhalila chybu. Valve totiž nepoužíval standardní metodu detekce CrossFire, kterou doporučovala AMD, ale vlastní, která tou dobou fungovala jen u hardware staršího čtyř let. CrossFire u systémů z let 2007-2011 nedetekovala a „viděla“ jen jednu kartu.
V roce 2015 Petersen vydal známé prohlášení: „Je velmi nepravděpodobné, že budeme podporovat FreeSync monitory. Je to velmi, velmi nepravděpodobné. Ale nikdy neříkej nikdy.“
Z poslední doby si pak lze vybavit třeba komentář na téma výkonu GeForce z generace Turing před jejím vydáním. Nvidia tehdy v prezentaci načrtla, že Turing zvýší oproti Pascalu výkon o >50 % (a finanční ředitelka Nvidie Colette Kress slibovala rovnou dvojnásobný výkon). Když tomu první uniklé výsledky neodpovídaly, korigoval Petersen ve svém vyjádření posun na 35-45 %. Recenze s herními průměry pak potvrdily 35 % pro GeForce RTX 2080 Ti oproti GeForce GTX 1080 Ti.
O Petersenově odchodu se nejdříve objevily spekulace, ty následně potvrdil web HotHardware, s jehož redakcí se Petersen rozloučil slovy „uvidíme se zase“, což vyvolalo spekulace o tom, že by mohl zůstat na marketingovém oddělení nějaké jiné známé technické firmy, konkrétně Intelu. Spekulaci o Intelu následně ze svých zdrojů potvrdil GamersNexus a poté i HotHardware. Za povšimnutí stojí, že Intel před časem získal i ředitele produktového marketingu AMD, Chrise Hooka, takže Hook s Petersenem, kteří spolu dlouhá léta vedli makretingové boje, nyní budou na jedné lodi.