Intel projevil zájem o API Mantle, AMD teprve finišuje
Připomeňme, že Mantle je nové aplikační rozhraní navržené v AMD. Jeho cílem je řešit výkonnostní problémy a limitace, které klade moderním výkonným GPU do cesty stávající převažující metoda tvorby her, a sice využití DirectX, resp. Direct3D. Mantle je nízkoúrovňové API, které dává vývojářům do rukou velice brzy po představení GPU nástroje, na jejichž implementaci do zkostnatělých Direct3D by si museli často i dlouho počkat.
Výhodou Mantle je také jeho multiplatformnost, kterou se podobá OpenGL.
Intel má o Mantle zájem, jak potvrdili jak jeho zástupci, tak lidé z AMD. Obě společnosti ohledně Mantle čile komunikují. Momentálně hlavně v souvislosti s Windows verzí, jelikož na té linuxové teprve AMD pracuje. Také se sluší dodat, že ona proklamovaná open-source podoba Mantle, je zatím jen taková předzvěst, jelikož kompletní dokumentace k tomuto API, stále ještě dokončovanému, zatím není k dispozici. Ale víme, že Mantle je na cestě do Linuxu, či přímo konkrétně do SteamOS (což znamená, že Valve implementuje linuxovou verzi ve svém OS).
Finální verze Mantle 1.0 bychom se měli dočkat ještě v tomto roce. Z hlediska Intelu se sluší jen konstatovat známou skutečnost, že sice nevyrábí ta nejlepší GPU na světě, ale jeho integrované grafiky zaujímají největší podíl na trhu. Jejich výkon i možnosti s každou další generací rostou, takže se Intel musí stále více a více angažovat ve 3D technologiích a logicky tak nemůže Mantle ignorovat, bez ohledu nato, jestli toto API skutečně uspěje, nebo se bez něj budoucnost víceméně obejde.
AMD se ve vývoji Mantle soustředí na výkon, který má být na první pohled daleko vyšší než u DirectX. Druhým pohledem na věc je ten, že výkonový skok umožní v případě použití Mantle sáhnout po lepších grafických efektech. To je potenciálně dobrá zpráva pro linuxový či obecně PC svět, jelikož díky použití AMD APU v Xboxu One i Playstation 4 (běžící na upraveném FreeBSD) bude Mantle vskutku multiplatformní a podporovanou záležitostí.