Nových konzolí nebude nedostatek, alespoň ne kvůli čipům
S minulou generací museli oba výrobci řešit poměrně palčivý problém - výroba čipů i montážní kapacity zpočátku nestačily na pokrytí poptávky. Za současné situace, kdy se Sony s Microsoftem předhánějí, kdo se pochlubí vyšším zájmem ze strany zákazníků a jak neotřelým způsobem ho dá najevo, by asi nikoho nepřekvapilo, pokud by obě firmy nestíhaly dodávat.
Web gamesindustry se proto obrátil na společnost AMD (která je společným jmenovatelem obou konzolí) a zeptal se, jak situace vypadá.
„Pokud se na situaci podíváme z hlediska výroby, produkujeme běžně desítky milionů čipů za rok. Máme tedy k dispozici velmi rozsáhlé kapacity pro naše APU a samostatné grafiky. Stejnou výrobní infrastrukturu jsme poskytli k výrobě čipů pro konzole. Objemy jsou to poslední, z čeho bychom měli obavy.“ -Saeid Moshkelani, AMD
Pokud k tomu přidáme, že kombinované procesory obou konzolí vznikají na 28nm linkách, které jsou už dobře zajeté a nelze na nich čekat žádná velká překvapení, nemáme důvod tvrzení AMD nevěřit. Druhou stranou věci je samozřejmě dostatečná montážní kapacita na skládání konzolí a dodávky dalších komponent - to by však nemusel být problém, Xbox ani Playstation podle dosavadních informací neobsahují žádný natolik „exotický“ hardware, aby byl důvod k obavám o jeho dostupnost.
V neposlední řadě také nelze objektivně říct, zda jsou obavy na místě (byť jen v hypotetickém scénáři), protože skutečný objem předobjednávek v tuto chvíli zná pouze Microsoft a Sony, přičemž marketingové zveličování na obou stranách fyzické výrobní kapacity neubírá ;-).