Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Stane se z Mantle OpenGL-next?

Prapodivnou zprávu o budoucnosti Mantle zveřejnila AMD. Její bližší vysvětlení slibuje na čtvrtek-GDC. Z indicií, které dosud prozradila, ale vychází jediná možnost: z Mantle se stane OpenGL-next.

Předně nabízíme stručný překlad klíčových částí oficiální zprávy:

„[…] AMD je společnost, která věří v technologie nesvázané restriktivními smlouvami, licenčními poplatky, uzamčením na hardware konkrétní výrobce a dalšími umělými překážkami […] Mantle tyto zásady ctí, takže nám dovolte oznámit, že 450-stránkový průvodce a manuál k Mantle bude ještě tento měsíc [březen] k dispozici na www.amd.com/mantle.

[…] Podobně jako náš, se postupně mění i cíl vývojářů her, z čehož vyplývá, že rok 2015 bude pro Mantle rokem přechodovým. Naši loajální zákazníci jsou přirozeně zvědaví, co bude tento přerod znamenat, a proto jsme se rozhodli podělit o několik myšlenek o tom, kam Mantle posuneme dál:

  • AMD bude pokračovat s podporou důvěryhodných partnerů, kteří s Mantle počítají pro své budoucí projekty (jako je kupříkladu Battlefield Hardline) všemi prostředky, kterými disponujeme.
  • Definice otevřenosti Mantle se musí rozšířit. Vlastně už se tak stalo. Tento plán nahradil náš původní záměr vydat veřejné SDK, o čemž se dozvíte více ve čtvrtek 5. března na GDC 2015.
  • […] Mantle bude dál sloužit jako platforma grafických inovací dostupná vybraným partnerům se speciálními potřebami.
  • Mantle SDK zůstane k dispozici partnerům, kteří se zaregistrovali v rámci společného vývojářského programu. Pokud jste ale vývojář, kterého zajímá funkcionalita Mantle „1.0“, doporučujeme zaměřit vaši pozornost na DirectX 12 nebo GLnext.“

Tolik k výtah toho podstatného ze zprávy AMD. Vcelku zamotané, což? Už se objevilo několik více či méně šílených teorií, které z těchto slov vyvozují konec Mantle nebo jiné dramatické události.

Realita může být ale mnohem praktičtější. Shrňme si, co víme:

Ať na tyto indicie nahlížím jakkoli, nedokážu z nich vyvodit jiný smysluplný závěr, než že se z Mantle stává nové OpenGL. To by vysvětlovalo onen přechod, vyšší (a jinou) otevřenost i to, proč Mantle určitým způsobem má pokračovat, když zároveň v dosavadní podobě bude podporovaný jen pro partnery, kteří o něj mají zájem.

Jestli má tato teorie nějaké reálné opodstatnění nebo ne, se dozvíme již pozítří; prozatím je to ale jediná teorie, v jejímž rámci do sebe všechny dosavadní informace poměrně smysluplně zapadají. Ať už situace dopadne tak, nebo jinak, máme na co těšit, stará neefektivní generace API je prakticky mrtvá a přichází nová generace Direct 3D a OpenGL postavená od nuly na míru aktuální hardwarové a softwarové situaci.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Stane se z Mantle OpenGL-next?

Středa, 4 Březen 2015 - 16:12 | Marek Moravčík | Prestaň už s tými tvojimi hlúposťami. Hovorím o...
Středa, 4 Březen 2015 - 09:00 | Marek Moravčík | " Navic jenom hypoteticky srovnavat...
Středa, 4 Březen 2015 - 07:40 | Marek Moravčík | "To by se stalo, pokud by AMD uvazovalo jako...
Středa, 4 Březen 2015 - 07:23 | Marek Moravčík | To prvé je moje varenie z vody, ale to druhé je...
Středa, 4 Březen 2015 - 03:42 | aa bb | Docela by ma zaujimalo ako toto tocenie okolo...
Středa, 4 Březen 2015 - 03:16 | ROdNEY | To by se stalo, pokud by AMD uvazovalo jako...
Středa, 4 Březen 2015 - 03:08 | ROdNEY | Ty testy, alespon na ty, na ktere si vzpominam ja...
Středa, 4 Březen 2015 - 02:59 | ROdNEY | DX11 jako softwarova vrstva je bottleneckem sama...
Středa, 4 Březen 2015 - 02:46 | ROdNEY | Spoluprace a financni podpora/uplata jsou dve...
Středa, 4 Březen 2015 - 00:07 | franzzz | "ktorá s najväčšou pravdepodobnosťou platiť...

Zobrazit diskusi