Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Microsoft hovoří o cross-platform hraní: "Bude..."

Microsoft Xbox One s logem
Asi vítr. Totiž... cloud, který znamená budoucnost multiplayerového hraní. Největší překážkou multiplayeru jsou odlišné ovládací prvky počítačů a konzolí. Proto se Microsoft cross-platform hraní tolik brání...

Prvním krokem byla konsolidace hardwaru a softwaru počítačů a konzole Xbox One (jak víme, x86 procesor a DX11 grafika AMD), což výrazně ulehčilo život herním vývojářům. Druhým krokem je (prozatím jen) spolupráce s cloudem, který umožňuje sdílení různých informací i mezi různými platformami, například sdílení výsledků, tedy vznik herních sociálních sítí a komunit.

Když jsou ale hry na PC a Xboxu víceméně totožné, mohou mezi sebou sdílet vše i v reálném čase a cesta k multiplayeru hráčů u počítače s hráči na Xboxu je otevřena. Je tu ale drobný háček, a tím je odvěká rivalita těchto dvou komunit a nekonečné flame-wars gamepadu proti klávesnici a myši.

Nelze popřít fakt, že myš je prostě rychlejší a přesnější "mířidlo" a klávesnice zase nabízí daleko více tlačítek pro ability a komba. A zde je kámen úrazu, protože strany jsou nevyvážené a hráč u počítače má jasnou (flame-warriorům ne tak úplně jasnou) výhodu, a hráč u konzole bude frustrován z nekončícího reskillu, aniž by vůbec stihl zamířit.

Xbox One - Obrázek 4

Phil Spencer z Microsoftu se vyjádřil pro AusGamers a zmínil i konkrétní titul "Shadow Run", i když je v podstatě problém jakákoliv FPS. "Rozhodně si myslím, že ekosystém propojení různých platforem a zařízení je budoucnost hraní. [...]". Microsoft má tedy v plánu využít tento potenciál a ve finále budou nejspíš hry běžet plně v cloudu a obraz bude streamovatelný na kterékoliv Windows zařízení. To je ale až hudba budoucnosti, kdy nebude existovat žádný Xbox, platforma (cloudový server) bude plně jednotná a připojovat se bude jen nevýkonný klient s ovladačem a zobrazovadlem.

Sony samozřejmě také nespí (i když PS4 asi s Xbox One moc mluvit nebude) a vedle cross-buy modelu, kdy si koupíte hru jen jednou a nainstalujete na všechna zařízení, pro která vyšla, umožní také lokální streamování z vašeho PS4 na PS Vita. Na tomtéž pracuje nVidia se Shieldem a všichni nakonec míří do oblak. Internet nám také zrychluje, viz. 100Gbit WiFi, a streamování FHD obsahu už tedy není úplně nereálné. Takže se těšíme, jak to bude dál.

Tomáš Bohuněk

Student informatiky, samouk v oblasti PC hardwaru a 3D grafiky, znalec aut a milovník dynamické jízdy.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Microsoft hovoří o cross-platform hraní: "Bude..."

Úterý, 22 Říjen 2013 - 16:26 | Tomáš Bohuněk | re-kill, doplněno o s pravděpodobně pro lepší...
Úterý, 22 Říjen 2013 - 16:14 | CrazyHorse | hram sa hry na pc uz vyse 20 rokov, bol som...
Úterý, 22 Říjen 2013 - 12:27 | Tomáš Bohuněk | V horších případech jde o spawnkill (reskill na...
Úterý, 22 Říjen 2013 - 11:57 | CrazyHorse | reskill?! hadam respawn, ked uz ....
Pátek, 18 Říjen 2013 - 22:32 | Kamil Lorek | takze ted hrajem hry a to cca " na 3 roky...
Pátek, 18 Říjen 2013 - 22:06 | Tomáš Bohuněk | Cloud ti dá to, co si zaplatíš, co ti služba...
Pátek, 18 Říjen 2013 - 21:37 | Tomik | A přitom by stačilo umožnit připojit ke konzoli...
Pátek, 18 Říjen 2013 - 18:04 | Mirda Červíček | Za ideálních podmínek ano. Chci vidět cloudový...
Pátek, 18 Říjen 2013 - 17:55 | Tomáš Bohuněk | V cloudovém motoru platí, pokud jedeš používáš...
Pátek, 18 Říjen 2013 - 17:50 | Mirda Červíček | Edit. Měly. Pro upřesnění - myslím samozřejmě...

Zobrazit diskusi