Xbox One používá výlučně DirectX 11.x, nepodporuje OpenGL ani Mantle
Pokud vynecháme tradiční marketingovou béžovku na téma patnáctiletého působení DirectX na herní trh, dostaneme se k jádru sdělení, které Kam VedBrat, manažer pro Windows Graphics, nastínil. Xbox One bude podporovat jako API DirectX 11.x. Neznamená to, že by Microsoft neměl jasno, zda půjde o 11.0, 11.1 nebo 11.2 - hardware zvládá DirectX 11.2, ale aplikace samozřejmě mohou používat nižší verzi.
OpenGL ani Mantle podporovaný nebude. To pro nás není překvapivé; Mantle je primárně nástrojem a usnadnění portace her a zajištění jejich optimálního běhu na PC platformě. Sám o sobě by teoreticky na konzolích běhat mohl (je multiplatformní a navržený pro stejnou architekturu hardwaru), ale samo o sobě to nemá valný smysl, protože problémy, které na PC platformě řeší, ve světě konzolí neexistují.
VedBrat znovu zmínil TiledResources, novinkou DirectX 11.2, kterou plně hardwarově podporuje všechen PC i konzolový hardware architektury GCN (v souvislosti s Radeony HD 7000 a R 200 tuto technologii známe pod zkratkou PRT):