Hraní na PC není mrtvé, alespoň ne podle Microsoftu
„Myslím, že v současnosti pracujeme na více individuálních [herních] projektech, než za celou poslední dekádu dohromady“, prohlásil Phil Spencer z MicrosoftStudios. „Ano, v době vydání Windows 8 jsme měli ve Windows Store kolem třiceti her, ale šlo o menší záležitosti nebo tituly pro občasné hráče … V současnosti chystáme velké věci určené pro kované hráče.“
Byť to vypadalo, že Microsoft věnuje veškeré úsilí přípravám k vydání herní konzole Xbox One, pracuje ve skutečnosti i na PC verzích her jako Titanfall nebo Project Spark. Spencer zdůraznil, že „cross-platform“ a „content-sharing“ (tedy vzájemná a multiplatformní kompatibilita) je klíčovým prvkem nové strategie Microsoftu.
„Podporu všech našich platforem považujeme za prvořadou. Například u služeb jako Spotify nebo Netflix automaticky očekáváte, že budou fungovat na každém zařízení, které máte k dispozici. S několika našimi hrami to bude stejné. Pokud si založím účet na Xbox Live, bude mi fungovat na telefonu, na konzoli a stejně tak i na sestavě s Windows.“
Microsoft evidentně změnil přístup, čemuž se ale nelze divit. Při množství konkurentů, kteří se mu více či méně úspěšně snaží přetahovat zákazníky prakticky na všech frontách, už si nemůže podmiňovat běh konkrétní hry jednou ze svých platforem, jejíž prodeje či exkluzivitu právě potřebuje podpořit. Pro zákazníky je takový posun jednoznačně pozitivní a pro ty, kteří zůstali loajální PC platformě, pak obzvlášť.