Nvidia Shield (zatím) neuspěl v získání popularity
Tolik alespoň vyplývá ze slov, která zazněla v hodnocení projektu Shield z úst Jen-Hsun Huanga. Doslova řekl, že příjmy ze Shieldu jsou skromné, jelikož se to teprve učí [v Nvidii], ale je to důležitá část jejich strategie pro hry.
Se šéfem Nvidie nezbývá než souhlasit. Prozatím se nepodařilo přesvědčit herní vydavatele, zejména ty velké, aby pro platformu Android vyvíjeli graficky úchvatné hry, jako je tomu pro tradiční herní konzole či PC. Pokud by se takový cíl podařil, jistě by se (vedle čipů a produktů jiných výrobců) zvýšili prodeje jak AMR SoC Tegra, tak i této do jisté míry unikátní herní konzole Shield. Aktuálně je k dispozici pouze asi desítka her, které Shield a jeho funkce plně podporují.
Do Shieldu zatím ani nejde streamovat zdaleka všechny PC hry a ani ne všechny TV komunikaci se Shieldem podporují. Její displej pak je menší než to, co nacházíme ve velkých smarpthonech či tabletech a navíc Shield stále stojí poměrně hodně, aktuálně 259 dolarů v USA, resp. 269 liber v Anglii. To je více než třeba PS Vita. Ta je narozdíl od Shieldu dostupná v kontinentální Evropě.
Druhá generace Shieldu má dle neoficiálních informací používat SoC Tegra K1 postavené na GPU Kepler architektury a 64bitových ARM CPU jádrech (první generace používá SoC Tegra 4). Je otázkou jestli očekávat případně větší displej s jemnějším rozlišením. Osobně bych to tipoval na přechod od 5palcového displeje na 6palcový a z převážně marketingových důvodů též přechod od 1280×720 na 1920×1080.