Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ROG STRIX Radeon RX 7600 O8G GAMING OC

Radeon RX 7600 už je na trhu nějaký ten pátek, dnes se podíváme na robustnější model společnosti ASUS.

Cyberpunk 2077 je počítačová hra od studia CD Projekt RED, což většina čtenářů tuší. Když hra vyšla, tak jaksi úplně nedopadla tak, jak byla naslibována. Očekával jsem, že po dvou letech dojde k nějakým opravám, ale přijde mi, že hra je pořád značně nedodělaná. Nicméně frfláním nad touto hrou bych zde zbytečně propálil nějaký čas.

Cyberpunk 2077 je zajímavý tím, že podporuje technologie jako FSR, DLSS a ray tracing. Hra má i zabudovaný benchmark, který testuji bez raytracingu a pak s raytracingem, v grafech pak uvádím průměrné a minimální FPS naměřené v zabudovaném benchmarku.

Konkrétní nastavení detailů můžete vidět na screenshotech níže, dynamické škálování rozlišení, motion blur a film grain vypínám, protož se jedná o otravné efekty, které vzhled hry akorát kazí.

 

Ne vždy jsem spokojen se zabudovaným benchmarkem ve hře a ten v Cyberpunku 2077 dle mého názoru neukazuje příliš dobře opravdovou hru. Napadlo mně tedy vyrobit si nějaký testovací scénář podobně jako to dělám v Zaklínači 3, ale tentokrát trochu delší. Tento scénář spočívá v jízdě autem přes větší část Night City a zakončuje to odprásknutí kyberpsycho policistiky, což je část, která se může trochu lišit.

Celý tento scénář trvá asi necelých šest minut a celou dobu zaznamenávám data za pomoci CapFrameX, takže se můžete i podívat na frametimes a jak hezky hra běžela celou dobu. Jak tento testovací scénář vypadá se můžete podívat na videu níže.

Nastavení detailů je stejné, jako při použití benchmarku a opět střídám klasická rozlišení a k tomu případně zapínám raytracing. Nicméně pokud jsou FPS příliš nízká, vede to k prakticky nehratelné hře a je opravdu frustrující něco takového hrát a testovat.

Tento scénář dle mého názoru reprezentuje trochu lépe, co se ve hře může dít a výkon tak bude typicky nižší, než v zabudovaném benchmarku.

 

V rozlišení 1920x1080 se Radeon RX 7600 drží na první příčce, vysoké detaily nejsou nějak brutálně náročné, ale starší karty se dost zapotí.

graph-16

Po přepnutí do 1440p rozlišení dojde ke značenému propadu ve výkonu, RX 7600 se drží alespoň průměrně lehce přes 60 FPS.

graph-17

 

Dále testuji s presetem Ray Tracing Medium, nicméně Motion Blur vypínám, FSR nechávám v režimu Balanced. Aktuálně zde mám velmi málo karet podporující Ray Tracing a výkon není nijak úžasný.

graph-18

Po přepnutí do 1440p je situace ještě horší.

graph-19

 

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ROG STRIX Radeon RX 7600 O8G GAMING OC

Sobota, 6 Leden 2024 - 13:25 | Karáš Svorka | Crossplay mám vypnutý a ty podivné lagy celkem...
Pátek, 29 Září 2023 - 15:34 | 7R7 | Chápem ale v tejto sfére by som skôr volil karty...
Pátek, 29 Září 2023 - 14:43 | Karáš Svorka | Krmení monitorů s vyšším rozlišením, může to být...
Středa, 20 Září 2023 - 10:18 | Libor Míšek | Tak jsem to zkoušel a nedobře to dopadlo (na...
Úterý, 19 Září 2023 - 10:07 | FrankHorigan | Nene 7700XT za cenu o malinko vyšší než má nyní...
Úterý, 19 Září 2023 - 09:53 | Waffer47 | RX 7700 XT nemeli vydat vubec a byl by klid!
Pondělí, 18 Září 2023 - 12:23 | Bambinot | @Karáš ... ahoj ... ad Diablo 4 "benchmark...
Pondělí, 18 Září 2023 - 12:02 | melkor | (VK)-furmark_donut RX 6800XT - 15270pt / 254fps (...
Pondělí, 18 Září 2023 - 08:44 | 7R7 | Otázka akú výhodu má DP 2.1 oproti DP 1.4 hlavne...
Neděle, 17 Září 2023 - 15:24 | Karáš Svorka | U modelu tohoto typu bych právě očekával nějaké...

Zobrazit diskusi