Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ROG STRIX Radeon RX 7600 O8G GAMING OC

Radeon RX 7600 už je na trhu nějaký ten pátek, dnes se podíváme na robustnější model společnosti ASUS.

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před půl rokem.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Ultra s FXAA a bez Hairworks. V DX11 není možné zapnout raytracing.

Při použití Ultra presetu v DX11 režimu podává nejlepší výkon přetaktovaný Radeon RX 7600, což je pozitivní výsledek.

graph-6

V 1440p rozlišení se situace opakuje, výkon je samozřejmě o něco nižší.

graph-7

 

DirectX 12

V DirectX 12 režimu jsou podporované technologie jako FSR, DLSS a raytracing. Testuji tak s presetem Ultra, FSR2 v režimu Balanced a raytracing nechávám v režimu Performance.

Zde jsem narazil na podivný výsledek, kdy Radeon RX 6600 z nějakého důvodu překonává novější Radeon RX 7600 a upřímně netuším proč. Pro jistotu jsem přetestoval RX 7600 ještě jednou, poté jsem vrátil do počítače RX 6600, provedl jsem vymazání a reinstalaci ovladačů skrze DDU, ale výsledek byl vždy stejný. U Radeonu RX 7600 výkon podivně fluktuuje, předpokládám, že je to nějaký bug v ovladačích, nebo nějaká podivná vlastnost.

graph-9

Při použití 1440p rozlišení se situace opakuje, podivný problém s výkonem RX 7600 přetrvává.

graph-10

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ROG STRIX Radeon RX 7600 O8G GAMING OC

Sobota, 6 Leden 2024 - 13:25 | Karáš Svorka | Crossplay mám vypnutý a ty podivné lagy celkem...
Pátek, 29 Září 2023 - 15:34 | 7R7 | Chápem ale v tejto sfére by som skôr volil karty...
Pátek, 29 Září 2023 - 14:43 | Karáš Svorka | Krmení monitorů s vyšším rozlišením, může to být...
Středa, 20 Září 2023 - 10:18 | Libor Míšek | Tak jsem to zkoušel a nedobře to dopadlo (na...
Úterý, 19 Září 2023 - 10:07 | FrankHorigan | Nene 7700XT za cenu o malinko vyšší než má nyní...
Úterý, 19 Září 2023 - 09:53 | Waffer47 | RX 7700 XT nemeli vydat vubec a byl by klid!
Pondělí, 18 Září 2023 - 12:23 | Bambinot | @Karáš ... ahoj ... ad Diablo 4 "benchmark...
Pondělí, 18 Září 2023 - 12:02 | melkor | (VK)-furmark_donut RX 6800XT - 15270pt / 254fps (...
Pondělí, 18 Září 2023 - 08:44 | 7R7 | Otázka akú výhodu má DP 2.1 oproti DP 1.4 hlavne...
Neděle, 17 Září 2023 - 15:24 | Karáš Svorka | U modelu tohoto typu bych právě očekával nějaké...

Zobrazit diskusi