RECENZE: ASUS ROG STRIX Radeon RX 7600 O8G GAMING OC
Kapitoly článků
Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.
Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.
To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.
Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před půl rokem.
Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.
DirectX 11
Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Ultra s FXAA a bez Hairworks. V DX11 není možné zapnout raytracing.
Při použití Ultra presetu v DX11 režimu podává nejlepší výkon přetaktovaný Radeon RX 7600, což je pozitivní výsledek.
V 1440p rozlišení se situace opakuje, výkon je samozřejmě o něco nižší.
DirectX 12
V DirectX 12 režimu jsou podporované technologie jako FSR, DLSS a raytracing. Testuji tak s presetem Ultra, FSR2 v režimu Balanced a raytracing nechávám v režimu Performance.
Zde jsem narazil na podivný výsledek, kdy Radeon RX 6600 z nějakého důvodu překonává novější Radeon RX 7600 a upřímně netuším proč. Pro jistotu jsem přetestoval RX 7600 ještě jednou, poté jsem vrátil do počítače RX 6600, provedl jsem vymazání a reinstalaci ovladačů skrze DDU, ale výsledek byl vždy stejný. U Radeonu RX 7600 výkon podivně fluktuuje, předpokládám, že je to nějaký bug v ovladačích, nebo nějaká podivná vlastnost.
Při použití 1440p rozlišení se situace opakuje, podivný problém s výkonem RX 7600 přetrvává.