RECENZE: ASUS ROG STRIX Radeon RX 7600 O8G GAMING OC
Kapitoly článků
Diablo IV je videohra navazující na svého předchůdce, nabízí nový grafický kabátek a mnoho změn. Například obchod, ve kterém si můžete přímo ve hře pořídit různé vzhledy brnění pro svou postavu, na kterou se díváte z dálky a shora, což ocení i ostatní hráči této videohry. Diablo IV totiž využívá úžasný koncept, kdy hra je neustále online, náhodně potkáváte na mapě další hráče a náhodně získáte různé lagy díky serverům společnosti Blizzard.
Žijeme vskutku v době videoher.
Diablo IV je tak trochu trolling z hlediska měření výkonu, tím, že je pořád online dochází k občasným náhodným zásekům a také do hry vstupují jiní hráči. Výsledky je tak potřeba brát s jistou dávkou soli.
Testovací scénář je jednoduchý, na mapě proběhnu se svým necromancerem z velkého města Kyovashad až kamsi na severní cíp mapy, téměř k majáku. Po cestě se prakticky nezastavuji, házím kouzla po cestě a celou trasu, která zabere asi 400 sekund zaznamenávám přes CapFrameX. Pokud dostanu během testování nějaké lagy díky serverům Blizzardu, dostanu z toho velkou radost, neboť to celé musím opakovat(někdy je to trochu zvláštní, hra evidentně síťově laguje, ale framerate je dle logů v pořádku, stejně tak frametimes).
Jak testovací scénář vypadá můžete vidět na videu výše.
Diablo IV si rádo alokuje téměř veškerou dostupnou VRAM a subjektivně mi přišlo, že karty s 8GB VRAM jsou nutností, tedy alespoň při použití Ultra presetu. Dále "potěší" i fakt, že hra nepodporuje změnu rozlišení, běží totiž v okně, takže rozlišení musíte měnit přímo v OS.
Testuji pouze s presetem Ultra, většina karet si i tak s hrou poradí celkem slušně, vyjma starých karet s méně jak 4GB VRAM, ty bývají smutné i s nižšími detaily a některé textury se nenačítají v plném rozlišení.
I při použití 1440p rozlišení je hra na Radeonu RX 7600 hratelná, ale dochází zde občas k propadům pod 50 FPS.