Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Seznam her podporujících Ray Tracing

Aby ono „RTX“ z názvu nových GeForce nezůstalo na ocet, pracuje Nvidia s vývojáři podpoře pro ray tracing v několika hrách. Nabízíme jejich seznam…

Úvodem by se hodilo uvést na pravou míru, v čem podle reakcí v diskusích není úplně jasno. Byť je ve vztahu k daným hrám řeč o ray tracingu, nejde o náhradu rasterizace za ray tracing (to by žádný herní hardware v reálném čase výkonnostně nezvládl), ale o doplnění rasterizace o některé efekty využívající ray tracing. Výsledek pak bývá označován jako hybridní rendering.

Podpora pro hybridní rendering (rasterizace + ray tracing)

Prozatím bylo ohlášeno, že se chystá podpora v těchto hrách / aplikacích:

  • Assetto Corsa Competizione
  • Atomic Heart
  • Battlefield V
  • Control
  • Enlisted
  • Justice
  • JX3
  • MechWarrior 5: Mercenaries
  • Metro Exodus
  • Project DH
  • Shadow of the Tomb Raider

Podpora pro DLSS

Dále bylo ohlášeno několik her s podporou antialiasingu DLSS. Ten využívá Tensor Cores a funguje následovně: Pro odstraňování aliasingu v konkrétní hře je natrénovaná umělá inteligence právě pro tuto konkrétní hru. Následně je profil vložen do ovladače grafické karty a pak lze pro danou hru DLSS zapnout. Protože je podpora založená na konkrétním profilu, nemusejí být kvalitativní výsledky ve všech (podporovaných) hrách totožné. Také je rozdíl mezi hrou, kde je podoba scény do jisté míry náhodná a demy, kde je průběh zcela predikovatelný. Ve druhém případě může být logicky výsledek lepší, protože systém může být natrénován přesně na do pixelu identickou scénu, ve které bude následně aliasing odstraňován. Hodnocení kvality tedy bude ošemetnější než třeba oproti klasickému super-samplingu, který po zapnutí dával ve všech hrách identický výsledek.

Podpora DLSS byla avizována pro následující hry / aplikace:

  • Ark: Survival Evolved
  • Atomic Heart
  • Dauntless
  • Final Fantasy XV
  • Fractured Lands
  • Hitman 2
  • Islands of Nyne
  • Justice
  • JX3
  • Mechwarrior 5: Mercenaries
  • Player Unknown's Battlegrounds
  • Remnant: From the Ashes
  • Serious Sam 4: Planet Badass
  • Shadow of the Tomb Raider
  • The Forge Arena
  • We Happy Few

Souhrnný přehled v tabulce:

titulvydáníRTDLSS
Ark: Survival Evolvedsrpen 2017
Assetto Corsa CompetizioneQ1 2019
Atomic Heart2019
Battlefield V19. říjen 2018
Control2019
DauntlessH2 2018
Enlistednespec. 
Final Fantasy XV6. březen 2018
Fractured Landsnespec. (EA)
Hitman 213. listopad 2018
Islands of Nynenespec. (EA)
Justice?
JX3?
MechWarrior 5: MercenariesQ1 2019
Metro Exodus22. únor 2019
Project DHnespec.
Player Unknown's Battlegrounds20. prosinec 2017
Remnant: From the Ashes2019
Serious Sam 4: Planet Badass2019?
Shadow of the Tomb Raider14. září 2018
The Forge Arenanespec.
We Happy Few10. srpen 2018

.

Zdroje: 

Nvidia

Diskuse ke článku Seznam her podporujících Ray Tracing

Středa, 29 Srpen 2018 - 07:07 | ovadisko | vlastne mas pravdu ked si spomenul tiene, tak mi...
Úterý, 28 Srpen 2018 - 21:40 | Marek Moravčík | Každý lúč nemusí skončiť v zdroji svetla (každý...
Úterý, 28 Srpen 2018 - 17:31 | ovadisko | ak stopujem zdroj svetla z pohladu pozorovatela,...
Úterý, 28 Srpen 2018 - 13:58 | Marek Moravčík | Primárny lúč, ktorý vychádza z pixelu sa nemusí...
Úterý, 28 Srpen 2018 - 13:31 | ovadisko | no ak ides od pozorovatela/kamery, tak sa musis v...
Úterý, 28 Srpen 2018 - 13:22 | Marek Moravčík | Tak to je. Začína sa to ako píšeš. Potom ale...
Úterý, 28 Srpen 2018 - 12:22 | ovadisko | pokial tomu spravne rozumiem traceujes od...
Úterý, 28 Srpen 2018 - 12:17 | Marek Moravčík | JJ. Je mi to jasné. Čo mi zatiaľ nie je jasné je...
Úterý, 28 Srpen 2018 - 12:12 | ovadisko | no ak pocitam ze 1 ray = 1 pixel, tak potom pri...
Úterý, 28 Srpen 2018 - 11:21 | tombomino | Ja myslim, ze zatim nic nehovori o tom, ze to 7nm...

Zobrazit diskusi