Samsung a LG: My vám mobil nezpomalíme
Patrně nejostřejšími slovy na zpomalování telefonů reagovala LG: „Nikdy, nikdy nebudeme! My se totiž staráme o to, co si naši zákazníci myslí.“ V podobném duchu, ale trochu jemněji reagoval Samsung: „Dlouhou životnost baterií mobilních zařízení Samsung zajišťuje prostřednictvím několika vrstev bezpečnostních opatření, která zahrnují softwarové algoritmy, které regulují napětí při nabíjení a délku nabíjecího cyklu. Nesnižujeme výkon procesoru během životnosti telefonu prostřednictvím softwarových aktualizací.“
Advokát Jeffrey Fazio, který zastupuje zákazníky v USA, konstatoval, že se Apple v rámci softwarových aktualizací snažil maskovat fakticky vadné baterie u daných čtyř modelů iPhonů. Nejdříve došlo k implementaci softwarové ochrany proti přehřátí, která však při vyšších odběrech nebo opotřebené baterii vypínala telefon dříve než došlo k vybití, což se měl Apple pokusit maskovat snížením výkonu, aby nedocházelo k zátěži baterie, při které ochrana vypínala telefon. Toto se má týkat telefonů iPhone 6, 6S, SE a 7. Novějších ani starších modelů se problém netýká.
Apple vydal prohlášení, ve kterém se situaci pokusil vysvětlit a jako omluvu nabídl zákazníkům slevu na výměnu baterie z $50 na $29 po celý rok 2018.
Tato praxe je do jisté míry zvláštní. V situacích, kdy výrobce uznal, že chování baterií není standardní, obvykle docházelo k výměně zdarma i u zařízení, která měla dávno po záruce. Vzpomenout můžeme, když HP v roce 2017 stahovala baterie pro notebooky prodávané od roku 2013, Panasonic v roce 2014 stahoval baterie prodávané od roku 2011 a Lenovo v roce 2014 stahovalo baterie vyrobené od roku 2010. Ani v těchto případech nedocházelo k explozím nebo škodám a výrobci pouze odhalili, že se baterie nechovají, jak by měly a preventivně zahájili výměny. Rozdíl je ovšem v tom, že šlo řádově o desítky až nízké stovky tisíc baterií, přičemž dotčené čtyři řady iPhonů kolují po světě ve stovkách milionů exemplářů.