Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Nový seznam Ray Tracing her: Battlefield 5 se odkládá, ACC vyjde dříve...

Neuběhlo ani deset dnů a seznam her s podporou pro ray tracing přestal být aktuální. Nabízíme proto aktualizovanou verzi, která odráží poslední události…

Formálně je třeba připomenout, že pokud je v tomto článku řeč o technologii ray tracing, je tím míněn tzv. hybridní rendering, tedy rasterizaci doplněnou vybranými ray tracing efekty. Nejde o čistý ray tracing používaný v profesionální grafice (výše). Rendering je doplněn ray tracing efekty se sníženým počtem paprsků a artefakty způsobené nižším (než obvyklým) počtem paprsků jsou pak vyžehleny pomocí tensor cores.

Nyní ke změnám. Jednou z prvních her podporujících ray tracing měl být Battlefield V. Ohlášen byl na 19. října. Došlo však k oficiálnímu odkladu na 20. listopad. V souvislosti s touto hrou lze zmínit i některé výkonnostní údaje s použitím ray tracingu - v 1080p se má výkon pohybovat nejčastěji mezi 50-60 FPS, což je v kombinaci s variabilní snímkovou synchronizací použitelné, ve 4k pod 30 FPS, což už ani na variabilní snímkovou synchronizaci není, protože pod 30 FPS není podporovaná.

titulvydáníRTDLSS
Ark: Survival Evolvedsrpen 2017
Assetto Corsa Competizione12. září 2018
Atomic Heart2019
Battlefield V20. listopad 2018
Control2019
DauntlessH2 2018
Enlisted2019 
Final Fantasy XV6. březen 2018
Fractured Landsnespec. (EA)
Hitman 213. listopad 2018
Islands of Nynenespec. (EA)
Justice?
JX3?
MechWarrior 5: MercenariesQ1 2019
Metro Exodus22. únor 2019
Project DHnespec.
Player Unknown's Battlegrounds20. prosinec 2017
Remnant: From the Ashes2019
Serious Sam 4: Planet Badass2019?
Shadow of the Tomb Raider14. září 2018
The Forge Arenanespec. (EA)
We Happy Few10. srpen 2018

Naopak dříve by mělo vyjít k vydání italské Assetto Corsa Competizione, kterou pořídíte (samozřejmě za podmínky, že budete mít zájem) od 12. září. K ostatním: Podle Game Pressure by k vydání Enlisted mělo dojít v příštím roce. V případě The Forge Arena byla zahájen tzv. early access pro USA. Datum vydání finální verze zůstává nejasné.

Předběžné údaje o výkonu ray tracingu ve hrách Battlefield V, Metro Exodus a Shadow of the Tomb Raider ukazují, že výkonnostním cílem vývojářů je přiblížit se nebo dosáhnout 60 FPS v 1080p. Této metě jsou podle dostupných informací nejblíže vývojáři Battlefield V, ovšem dostupné ukázky zatím vykazovaly grafické chyby jako odlesky a efekty zobrazované i tam, kde by být neměly nebo naopak chybějící. Na implementaci podpory pro ray tracing pracovali osm měsíců na vývojářské platformě postavené na GPU Volta GV100 a ukázku ladili dva týdny na finálním hardwaru s jádrem Turing.

Diskuse ke článku Nový seznam Ray Tracing her: Battlefield 5 se odkládá, ACC vyjde dříve...

Středa, 5 Září 2018 - 21:49 | Marek Moravčík | Nielen 60 FPS ale 60 FPS v 4K. :-) A keby náhodou...
Středa, 5 Září 2018 - 21:10 | JirkaK | Výkon bude potřeba ale to není problém SW že. Ten...
Středa, 5 Září 2018 - 20:58 | JirkaK | Tak CGI filmy které jsou plně raytracované...
Středa, 5 Září 2018 - 20:54 | JirkaK | Z mé zkušenosti v graficky náročných titulech...
Středa, 5 Září 2018 - 20:51 | JirkaK | nj, tak lidi si na to zvykli v současnýh hrách už...
Středa, 5 Září 2018 - 20:35 | JirkaK | přesně tak, pro realistickou grafiku jsem ochoten...
Středa, 5 Září 2018 - 17:09 | Mali | Ale zase ta jedna dzungloidni planeta v desti. To...
Středa, 5 Září 2018 - 15:55 | Mali | Ja neberu jako prehmat to, ze jsou tam obvody na...
Středa, 5 Září 2018 - 09:39 | Marek Moravčík | JJ. Presne ako píšeš. Dodám ešte vyjadrenie...
Středa, 5 Září 2018 - 09:19 | Marek Moravčík | To je pravda, ale celé je to o tom ako to daný...

Zobrazit diskusi