Nový seznam Ray Tracing her: Battlefield 5 se odkládá, ACC vyjde dříve...
Formálně je třeba připomenout, že pokud je v tomto článku řeč o technologii ray tracing, je tím míněn tzv. hybridní rendering, tedy rasterizaci doplněnou vybranými ray tracing efekty. Nejde o čistý ray tracing používaný v profesionální grafice (výše). Rendering je doplněn ray tracing efekty se sníženým počtem paprsků a artefakty způsobené nižším (než obvyklým) počtem paprsků jsou pak vyžehleny pomocí tensor cores.
Nyní ke změnám. Jednou z prvních her podporujících ray tracing měl být Battlefield V. Ohlášen byl na 19. října. Došlo však k oficiálnímu odkladu na 20. listopad. V souvislosti s touto hrou lze zmínit i některé výkonnostní údaje s použitím ray tracingu - v 1080p se má výkon pohybovat nejčastěji mezi 50-60 FPS, což je v kombinaci s variabilní snímkovou synchronizací použitelné, ve 4k pod 30 FPS, což už ani na variabilní snímkovou synchronizaci není, protože pod 30 FPS není podporovaná.
titul | vydání | RT | DLSS |
---|---|---|---|
Ark: Survival Evolved | srpen 2017 | ||
Assetto Corsa Competizione | 12. září 2018 | ||
Atomic Heart | 2019 | ||
Battlefield V | 20. listopad 2018 | ||
Control | 2019 | ||
Dauntless | H2 2018 | ||
Enlisted | 2019 | ||
Final Fantasy XV | 6. březen 2018 | ||
Fractured Lands | nespec. (EA) | ||
Hitman 2 | 13. listopad 2018 | ||
Islands of Nyne | nespec. (EA) | ||
Justice | ? | ||
JX3 | ? | ||
MechWarrior 5: Mercenaries | Q1 2019 | ||
Metro Exodus | 22. únor 2019 | ||
Project DH | nespec. | ||
Player Unknown's Battlegrounds | 20. prosinec 2017 | ||
Remnant: From the Ashes | 2019 | ||
Serious Sam 4: Planet Badass | 2019? | ||
Shadow of the Tomb Raider | 14. září 2018 | ||
The Forge Arena | nespec. (EA) | ||
We Happy Few | 10. srpen 2018 |
Naopak dříve by mělo vyjít k vydání italské Assetto Corsa Competizione, kterou pořídíte (samozřejmě za podmínky, že budete mít zájem) od 12. září. K ostatním: Podle Game Pressure by k vydání Enlisted mělo dojít v příštím roce. V případě The Forge Arena byla zahájen tzv. early access pro USA. Datum vydání finální verze zůstává nejasné.
- Vývojáři Metro Exodus: Cílem je s ray tracing dosáhnout 60 FPS při 1080p
- Ray Tracing v Shadow of the Tomb Raider nedá na 60 FPS ani GeForce RTX 2080 Ti
Předběžné údaje o výkonu ray tracingu ve hrách Battlefield V, Metro Exodus a Shadow of the Tomb Raider ukazují, že výkonnostním cílem vývojářů je přiblížit se nebo dosáhnout 60 FPS v 1080p. Této metě jsou podle dostupných informací nejblíže vývojáři Battlefield V, ovšem dostupné ukázky zatím vykazovaly grafické chyby jako odlesky a efekty zobrazované i tam, kde by být neměly nebo naopak chybějící. Na implementaci podpory pro ray tracing pracovali osm měsíců na vývojářské platformě postavené na GPU Volta GV100 a ukázku ladili dva týdny na finálním hardwaru s jádrem Turing.