Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Texture Units, Render Back-Ends, CFAA

Asus Radeon HD 4850 se třemi HD 3850
Právě v tuto vteřinu skončilo embargo na zbývající informace o novém Radeonu HD 4850, jehož první testy jsme vám přinesli již minulý týden u příležitosti oficiálního představení. Dnes si tedy vše dokončíme. Podíváme se nejen na architekturu GPU jako takovou, další anatomické fotografike karty, herní a syntetické testy, ale také se budeme zabývat spotřebou, teplotami, možnostmi přetaktování, hardwarovou akcelerací videa a dalšími aspekty. Pohodlně se usaďte, druhá část recenze Radeonu HD 4850 právě začíná…

Texture Unit

ATI Radeon HD 4850 v testu: texture units

Texturovací jednotky mají předělán design na „proudnicový“, poměr výkon/mm² se tak dle AMD zvýšil o celých 70 %. Propustnost texturovací cache je pak dvojnásobná oproti RV670, jednotky zvládají až 160 fetches za hodinový takt.

ATI Radeon HD 4850 v testu: texture units

Vylepšen je i design vyrovnávacích pamětí. L2 je přímo svázána s paměťovými kanály, L1 uchovává unikátní data jednotlivých SIMD jader (jak jsme psali výše, každé SIMD má svoji vlastní L1 texture cache). Celkově je tak navýšen výkon 5×, u L1 pak 2×. Vertex cache byla oddělena, nyní je samostatná. Propustnost L1 texture fetch vzrostla na 480 GB/s, přenosy mezi L1 a L2 pak lítají rychlostí 384 GB/s. Vše pak vyúsťuje v následující zajímavá čísla:

ATI Radeon HD 4850 v testu: výkon texturingu

Render Back-Ends

ATI Radeon HD 4850 v testu: render back-ends

Hlavní úsilí se zaměřilo na zvýšení poměru výkon/mm² při zapnutém antialiasingu. Špičkový výkon depth/stencil operací se zdvojnásobil na 64/takt, AA fillrate pro 32/64bitové barvy taktéž, stejně jako 64bit 0×AA pro 64bit barvy. Podporovány jsou samozřejmě jak fixní (MSAA), tak programovatelné (CFAA) režimy antialiasingu, podrobněji v článku o Radeonu HD 2900.

ATI Radeon HD 4850 v testu: render back-ends

Nárůst oproti předchozí generaci v AA operacích je ve výsledku teoreticky dvojnásobný.

ATI Radeon HD 4850 v testu: měření ve hrách

Praktická měření přímo od AMD potvrzují celkový nárůst výkonu při zapnutém 4×AA (v třetí části recenze se na toto sami blíže podíváme).

ATI Radeon HD 4850 v testu: CFAA

Edge Detect CFAA filtry nabízejí režimy 12× a 24× při stejné spotřebě paměti jako 4×, resp. 8× MSAA, pracují bez problémů s adaptivním antialiasingem a jejich účelem je samozřejmě omezit (resp. rovnou se vyhnout) rozmazání hran využitím dodatečných vzorků podél hran, nikoli křížem přes ně.

ATI Radeon HD 4850 v testu: CFAA Edge Detect v HL2

Takto vypadá výsledek v Half-Life 2.

ATI Radeon HD 4850 v testu: CFAA výkon

A takto srovnání výkonu při použití CFAA ve třech známých hrách.

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku ATI Radeon HD 4850: technologie, architektura, HD video

Úterý, 29 Červenec 2008 - 19:39 | John Doe | Co dělat tabulky navíc poměru Performance per...
Pátek, 4 Červenec 2008 - 00:21 | Anonym | Ludia az budete mat niekto tuto kartu a bude v...
Neděle, 29 Červen 2008 - 18:28 | Anonym | tak tam wifte otestuj the witchera, esiva to...
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 23:28 | WIFT | >> xDx: S jinýma chladičema už ne....
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 22:11 | Adams Adams | uf. U Assassins Creed dostanu větší rozdíl, když...
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 22:02 | Anonym | A budete provádět testy i s jinýma chladičema ?...
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 21:28 | Anonym | kurna, rozdil mezi cislovkou a cislici je docela...
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 20:15 | Anonym | Dal jsem na kartu Accero a s timto pasivnim...
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 19:39 | Anonym | na to ze to je prvni hotfix je to bomba :) co sem...
Čtvrtek, 26 Červen 2008 - 19:22 | Anonym | ma: Nuz, existuju taki "poctivi&quot...

Zobrazit diskusi