USA žalují Adobe za nekalé praktiky, skryté poplatky a zavádějící předplatné
Stížnosti uživatelů na podobné praktiky společnosti Adobe již dosáhly takové úrovně, že se do situace vložila vláda Spojených států amerických, situaci prošetřila a na společnost podala žalobu.
Uživatelé si stěžují zejména na dva typy praktik. Ta první se týká situace, kdy uživatel začne využívat služeb Adobe, vybere předvolené účtování po měsíci, po několika měsících se odhlásí a Adobe mu naúčtuje pokutu ve výši +50 % poplatku za předčasné ukončení během prvního roku (aniž na takovou podmínku byl uživatel předem upozorněn). Druhá neoblíbená praktika se týká komplikovaného zrušení předplatného, které lze jen velmi obtížně najít a úspěšně uskutečnit.
Praktik je ale více. Adobe například uživateli, který se rozhodl pro vyzkoušení konkrétní služby na měsíc zdarma, aktivuje i další služby, které uživatel nevyžadoval a které jsou rovněž na měsíc zdarma. Po odhlášení objednané služby ale nedojde automaticky i k odhlášení neobjednaných služeb a za ně po měsíci začne Adobe účtovat poplatky.
(Adobe)
Dalším příkladem je pak navazující situace, kdy uživatel zablokuje platby, aby si Adobe nestrhávala peníze za služby, které uživatel neobjednal. Následují výstražné emaily urgující provedení platby - v této fázi ale Adobe uživateli zablokuje možnost odhlášení od „neobjednaných“ služeb a upozorní ho, že změny v uživatelském profilu může provádět až po uhrazení neprovedených plateb.
Samuel Levine z Úřadu pro ochranu spotřebitelů FTC, situaci komentoval slovy: „Společnost Adobe uvěznila zákazníky do celoročních předplatných prostřednictvím skrytých poplatků za předčasné odhlášení a četných překážek při pokusu předplatné zrušit.“ FTC dále tvrdí, že tyto praktiky porušují zákon zvaný Restore Online Shoppers' Confidence Act. Mezi spoluobžalovanými jsou uvedeni prezident Adobe pro digitální média David Wadhwani a viceprezident Maninder Sawhney.