Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

V desktopech nás čeká monstrózní rozlišení 4800×2700, za tři roky

Ubuntu v 3840x2400
Ještě jednou se vrátíme k tématu blízké budoucnosti počítačových monitorů. Na desktopech nás totiž podle všeho čeká něco podstatně šílenějšího, než jsme dosud vůbec mohli doufat…

Včera jsme si povídali převážně o rozlišeních pro mobilní zařízení, dnes si doplníme ty opravdu velké desktopy. Vedle 21palcových monitorů s rozlišením 3840×2160 by Intel rád viděl i 4800×2700.

A sice při úhlopříčkách v rozmezí 24 až 30 palců, kde v současné době kralují rozlišení 1920×1080, 1920×1200, 2560×1440 a 2560×1600 - první dvě si s ohledem na tabulku škrtáme, interval je patrně míněn jako (24,30>. Také se s ohledem na uvedené rozlišení pochopitelně budeme ve srovnání držet pouze poměru stran 16:9, tedy rozlišení 2560×1440.

K rozlišení 4800×2700 bychom měli/mohli doputovat za tři roky, mezitím nás čekají mezistupně. Je otázkou, jestli se skutečně podaří vyrábět takové obry s takovou bodovou hustotou, to prozatím nechce v pásmu spekulací.

Intel prezentace 4800x2700

Do 4800×2700 se vejde 3:2 fotografie o rozlišení téměř 11 Mpix, u těl s poměrem stran 4:3 je to ~9,7 Mpix. Tolik tedy k hypotetickému 1:1 zobrazení v nějakém RAW editoru či jiném grafickém programu.

Zajímavé však je, že Intelova tabulka víceméně pro tyto největší displeje vylučuje poměr stran 16:10, tedy řekněme ekvivalent současných 30palcových monitorů s 2560×1600, který by mohl činit 4800×3000 - lze kvůli tomu předpokládat, že monitory s poměrem stran 16:10 budou utlumeny až zcela zaniknou? Vždyť i těch 3840×2160 je 16:9, stejně jako 2560×1440.

Uvidíme za tři roky. Do té doby pro vás máme jako domácí cvičení následující hádanku: když vezmeme v potaz Eyefinity6, domníváte se, že budou tou dobou k dispozici GPU, která dokáží utáhnout takový režim, tedy rozlišení 14400×8100? :-)

A jak to vidíte z hlediska souboje vysokého dpi, které snižuje nutnost, či vůbec samotnou potřebu antialiasing režimů, versus právě pokračující zlepšování v odstraňování zubatosti hran tak, jak to předvádí nejnovější AA režimy spojované s uvedením architektur Nvidia Kepler a AMD GCN?

Tagy: 
Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku V desktopech nás čeká monstrózní rozlišení 4800×2700, za tři roky

Pondělí, 23 Duben 2012 - 14:36 | mikeczcom | Na mysli jedna věc ale píšeme extrém, hlavně ať...
Sobota, 21 Duben 2012 - 09:26 | mamlasos1 | Bohužel ten příplatek neodpovídá % zvětšení...
Sobota, 21 Duben 2012 - 09:24 | mamlasos1 | To je jenom příklad extrémem. Do určitého...
Sobota, 21 Duben 2012 - 09:21 | mamlasos1 | Ale prdlajz nahoru, pořád budou (úspornější)...
Sobota, 21 Duben 2012 - 02:19 | Txy | Počet megapixelů pomalu rostl tak, jak se...
Pátek, 20 Duben 2012 - 02:31 | Tom M. | Já se za vysoké rozlišení přimlouvám hlavně kvůli...
Čtvrtek, 19 Duben 2012 - 22:10 | Milan007 | Pro mě je 24" s 1920 x 1200 ideál. Má asi...
Čtvrtek, 19 Duben 2012 - 19:40 | Jirka88 | teď vývojáře moc nic nenutí dělat aplikace s...
Čtvrtek, 19 Duben 2012 - 09:31 | Milan007 | To zni logicky. Ceny zobrazovadel uz jsou dost...
Čtvrtek, 19 Duben 2012 - 03:16 | Michal Hak | vsichni tade ze sebe delate proroky. ale vsichni...

Zobrazit diskusi