Pár slov závěrem
Kapitoly článků
Valve dále zmiňuje to, že zkoumají další open-source aktivity, ze kterých by měla benefitovat komunita i herní vývojáři. Otázka je, čeho se tento komentář týká. Že by Valve všem zájemcům o použití Source engine v jejich hře začal po doladění všech detailů nabízet skutečnost, že vedle Windows portu poběží hra automaticky i na Linuxu a Mac OS X s tím, že u ní bude zaručen bezproblémový chod v rámci Steam platformy? Nezdá se nám to vůbec nepravděpodobné a přiznejme si, že herní engine hraje v herním zážitku poměrně malou roli. I onen dokola omílaný Skyrim rozhodně není nejkrásnější či nejrealističtěji vypadající hrou těchto měsíců, ale získal si i přes své chyby srdce spousty hráčů díky příběhu, rozlehlosti světa a propracovanosti postav. Kdyby stavěl třeba na Crytek enginu či posledním výtvoru Johna Carmacka, jistě by to na situaci nic významně neměnilo. Source engine je pod neustálým vývojem a vypadá dobře a pokud se z něj stane komerční engine s podporou velkého Valve i pod Linuxem, pak je to faktor, který bude zajímavé do budoucna sledovat. Třeba i s ohledem na Android.
Přiznejme si, že Valve si v tuto chvíli bere hodně velké sousto. Jeho linuxový tým momentálně čítá 11 lidí, ale stále přibývají noví. Nicméně 11 lidí je pochopitelně málo, ale nedivili bychom se, kdyby pro Valve začal pracovat i Ryan C. Gordon, známý vývojář živící se portováním her pro Linux již mnoho let.
Tak jak to vidíte vy sami? Uvítáte Steam na Linuxu s otevřenou náručí, nebo vás bude spíše zajímat, jaké hry budou případně nově pro Linux portovány? A jaká je ta vaše srdcovka, kterou byste rádi v Linuxu viděli nativně, ne jen skrze Wine?