Vývojáři Chromia pracují na akceleraci přes GPU
Vývojáři open source browser projektu Chromium (který je základem prohlížeče Google Chrome) nespí na vavřínech a chystají podporu akcelerace zobrazování webových stránek pomocí grafického jádra (podobně jako Internet Explorer 9), a to tak, že nebude potřeba OpenGL 2.0 ovladačů. Prohlížeč bude zaměstnávat další proces nazvaný jednoduše „GPU proces“. Ten bude zpracovávat příkazy z renderovacích procesů a předávat je OpenGL, nebo Direct3D rozhraní (v případě Direct3D bude použit projekt „Angle“, který právě „překlápí“ volání OpenGL ES 2.0 API na volání DirectX 9 API). Onen „GPU proces“ bude v podstatě běžet „v sandboxu“, takže renderovací procesy nebudou mít přímý přístup do API pro grafiku a GPU proces bude méně složitý.
A co že se tedy bude grafikou akcelerovat? Momentálně to nejsou obyčejné texty a obrázky, ale budou to určitě videa, o jejichž změnu velikosti a barevnou konverzi se postará shader GPU, plně akcelerované budou WebGL prvky. Všechny „vrstvy“ webové stránky je pak potřeba co nejrychleji dostat do výsledné podoby na displej, o což se opět musí postarat GPU (protože kdyby to dělal procesor, smaže tím veškeré výhody akcelerace přes GPU).
Detailnější popis (v angličtině) pro vývojáře včetně obrázků najdete na patřičné stránce Chromium projektu, datum uvedení nějaké ne zrovna vývojářské verze po nás zatím nechtějte.