Závěr
Kapitoly článků
Bývalý šéf Nokie Anssi Vanjoki na účet Androidu poznamenal, že „dávat do telefonů systém od Googlu je stejné, jako když si finští chlapci v zimě čůrají do kalhot, aby se zahřáli“. Měl tím na mysli, že výrobci před sebou mají těžký úkol, odlišit se od široké konkurence používající stejný operační systém, na jehož vývoji se podílejí pouze formálně. Zákazníci často hledají „telefon s Androidem“ a na identitě výrobce jim už nezáleží tolik co dřív. Vzhled i hardwarové parametry se stírají a cesta jak se prosadit nebude lehká.
Zatím ale Android dokazuje pravý opak. V počtu prodaných kusů překonal dosud vedoucí Symbian již v Q4 roku 2010. Aktuálně je s tímto systémem každý den aktivováno přes 350 tisíc nových přístrojů, a celkem je jich světě již více než 130 milionů. Výrobcům, jako je Motorola, pomohl Android dostat se z vážných finančních potíží, HTC, které na Android hodně spoléhá, za loňský rok zdvojnásobilo zisk a daří se i smartphonům Samsungu nebo LG.
Android svým příchodem na trh zkrátka významně zamíchal kartami. Zaujal jak výrobce, tak především uživatele a i přes tvrdou konkurenci se postupně stává jedničkou mezi mobilními ekosystémy. Uvidíme, zda si své nově získané uživatele dokáže udržet i v budoucnu a co přinese další vývoj. Pokud chce konkurence proti Androidu uspět, bude muset o své místo tvrdě bojovat a to pro nás zákazníky bude jedině dobře.