Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Accelerated Paralel Processing (APP)

AMD Radeon HD 6870
Zatímco recenze Radeonu HD 6850 (pravda, hodně zvláštního) přišla jako první, na popis architektury jsme si chtě-nechtě museli dát trochu času. Dnes se tedy společně podíváme na to, co nového pro nás AMD zvládla v Radeonech HD 6800 připravit, aby tak mimo jiné vyvážila to, že se TSMC od dob HD 4770 nikam nepohnula a stále stepuje na 40nm výrobním procesu (což je z nemalé části důsledek vynechání 32nm).
Architektura a technologie Radeonů HD 6800: open standards

V rámci nového označení APP (dříve ATI Stream) podporuje AMD již tradičně OpenCL a DirectCompute a snaží se pochopitelně budit dojem, že trh systém CUDA brzy zavrhne. To necháme koňovi (má větší hlavu), faktem je, že na takové GPU Technology Conference společnosti Nvidia byste získali přesně opačný dojem. Jedním z prvních praktických výstupů, který hráči mohou ihned využívat, je morfologický anti-aliasing.

Architektura a technologie Radeonů HD 6800: OpenCL

Nová verze APP SDK (dříve ATI Stream SDK) podporuje specifikaci OpenCL 1.1, interoperabilitu s DirectX 10, nové rutiny pro double-precision FP v Céčkových OpenCL kernelech a mnohé další. Mezi kompilátory jsou vedle IDE Microsoft Visual Sudia 2010 (tedy nepochybně Microsoftího kompilátoru jazyka C/C++) také GCC 4.1, resp. MinGW s GCC 4.4 a také Intel C++ Compiler 11.x (ICC).

Architektura a technologie Radeonů HD 6800: APP

Příklady aplikací s podporou APP zahrnují již řadu programů pro konverzi videa či úpravu/tvorbu grafiky, AMD zde také zmiňuje přes GPU akcelerované GUI programů jako Internet Explorer 9, vidíme také logo Mozilla Firefoxu, takže rovnou připomeňme podporu GPU v Google Chrome/Chromium.

Architektura a technologie Radeonů HD 6800: ArcSoft

Z toho, co nás v aplikacích s podporou APP zaujalo, je H.264 encoder pro GPU AMD napsaný v OpenCL. To bychom skutečně rádi viděli v akci a porovnali s x264.

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Architektura a technologie Radeonů HD 6800

Sobota, 30 Říjen 2010 - 20:32 | terrorist | opravdu jsi si jisty, ze se da vypnout v...
Sobota, 30 Říjen 2010 - 20:25 | terrorist | ani v nejmensim. gtx470 je ted velmi vyhodna...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 19:00 | karel kleber | tady to je: http://img23.imageshack.us/img23/4171...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 11:24 | MACHINA | Měl by si snad někdo koupit 470ku před 6850/6870...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 09:12 | JVc | jj vypnuta cast je vypnuta pouze logicky a stale...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 08:05 | zoki | Aj práve preto som čakal a dúfam, že som dobre...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 06:53 | NRX | Ak je to na občasné hranie, tak nemáš čo riešiť....
Pátek, 29 Říjen 2010 - 02:39 | Jan Ukulele | Copak, už si dopředu hledáš zdůvodnění, proč...
Čtvrtek, 28 Říjen 2010 - 22:22 | zoki | Tak som to vyriešil, objednal som Asus HD6850,...
Čtvrtek, 28 Říjen 2010 - 20:33 | Ondřej Petržilka | Myslím že kdyby vypnutá část stále žrala šťávu,...

Zobrazit diskusi