Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Herní využití

AMD Radeon HD 6870
Zatímco recenze Radeonu HD 6850 (pravda, hodně zvláštního) přišla jako první, na popis architektury jsme si chtě-nechtě museli dát trochu času. Dnes se tedy společně podíváme na to, co nového pro nás AMD zvládla v Radeonech HD 6800 připravit, aby tak mimo jiné vyvážila to, že se TSMC od dob HD 4770 nikam nepohnula a stále stepuje na 40nm výrobním procesu (což je z nemalé části důsledek vynechání 32nm).
Architektura a technologie Radeonů HD 6800: DirectX 11

Tato část je pouze připomenutím již dávno známého, na této stránce článku nechceme psát o tom, jací jsou v AMD borci, že podporují DX11 a tudíž multithreading, tesselaci či kompresi textur, to podporují oba hlavní výrobci již poměrně dlouho. Spíše chceme poukázat na jednu zajímavost, která nás trochu překvapila, a sice část jedné z prezentací, která hovoří o Civilization V.

Architektura a technologie Radeonů HD 6800: Civilization V Architektura a technologie Radeonů HD 6800: Civilization V Architektura a technologie Radeonů HD 6800: Civilization V Architektura a technologie Radeonů HD 6800: Civilization V

Proč Civilizace 5 podporuje DirectX 11 se všemi jeho vymoženostmi? Inu proto, že to uživatelé žádali. Žádali to, aby hra dokázala plně využívat jejich železa, všechna procesorová jádra, všechny možnosti GPU. Nejedná se o port z nějakého DX10 enginu, Civlizace 5 je mimo jiné plně testována na 12jádrové CPU konfiguraci (nejspíš 6core Intel s HyperThreadingem?), podporuje tesselaci i Compute shadery. Množství texturových dat se pohybuje v desítkách megabajtů a tak vůbec.

To mě (ať nemluvím za Martina a WIFTa) dost překvapilo. Pravdou je, že Civlizace IV uměla být docela "plesnivá", když se hra pořádně rozjela, a to i na opravdu hi-endových konfiguracích. Pokud toto bylo optimalizováno na maximální využití hardwaru, je to jen dobře a chválím to.

Ale opravdu potřebuje tahová strategická hra stovky megabajtů textur, tesselaci a další věci? Mě osobně přišla nejpřehlednější a nejsvižnější původní Civilization z roku 1991 a stejně tak pokud si porovnám Colonization z roku 1994 a její remake z roku 2008, pak vždy raději zasednu k DOSboxu a ke svižné přehledné původní hře, než k tomu přeplácanému, animacemi zdržujícímu molochu, co neběhá svižně pomalu ani na čtyřjádru s GeForce poslední generace.

Legrační na tom je, že o Civlizaci V jsme zaznamenali několik zmínek i u Nvidie, evidentně se z tohoto silně očekávaného herního titulu dá vytěžit dost. Budu se na tu hru muset podívat blíže a třeba dám šéfovi grafického vývoje Civ V za pravdu.

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Architektura a technologie Radeonů HD 6800

Sobota, 30 Říjen 2010 - 20:32 | terrorist | opravdu jsi si jisty, ze se da vypnout v...
Sobota, 30 Říjen 2010 - 20:25 | terrorist | ani v nejmensim. gtx470 je ted velmi vyhodna...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 19:00 | karel kleber | tady to je: http://img23.imageshack.us/img23/4171...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 11:24 | MACHINA | Měl by si snad někdo koupit 470ku před 6850/6870...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 09:12 | JVc | jj vypnuta cast je vypnuta pouze logicky a stale...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 08:05 | zoki | Aj práve preto som čakal a dúfam, že som dobre...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 06:53 | NRX | Ak je to na občasné hranie, tak nemáš čo riešiť....
Pátek, 29 Říjen 2010 - 02:39 | Jan Ukulele | Copak, už si dopředu hledáš zdůvodnění, proč...
Čtvrtek, 28 Říjen 2010 - 22:22 | zoki | Tak som to vyriešil, objednal som Asus HD6850,...
Čtvrtek, 28 Říjen 2010 - 20:33 | Ondřej Petržilka | Myslím že kdyby vypnutá část stále žrala šťávu,...

Zobrazit diskusi