Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Novinky HD 6800 stručně

AMD Radeon HD 6870
Zatímco recenze Radeonu HD 6850 (pravda, hodně zvláštního) přišla jako první, na popis architektury jsme si chtě-nechtě museli dát trochu času. Dnes se tedy společně podíváme na to, co nového pro nás AMD zvládla v Radeonech HD 6800 připravit, aby tak mimo jiné vyvážila to, že se TSMC od dob HD 4770 nikam nepohnula a stále stepuje na 40nm výrobním procesu (což je z nemalé části důsledek vynechání 32nm).

Pro ty z vás, kteří se neradi hrabou hromadou stránek popisů architektury, jsme se rozhodli připravit stručný přehled.

Mezi novinkami je několik oblastí:

  1. Nižší spotřeba v klidu: možná za tím stojí undervolting GDDR5 pamětí, možná jisté optimalizace v rámci 40nm procesu u TSMC, možná obojí a ještě něco dalšího, ale faktem je, že Radeony HD 6800 papají viditelně méně než předchozí generace.
  2. UVD 3.0: poslední generace přidává podporu pro H.264 MVC (používá i Blu-ray 3-D) a také obstarává i zbývající části decodingu MPEG-2/MPEG-4, které dosud UVD 2.x nechávalo na CPU.
  3. DisplayPort 1.2 s multi-streamingem: umožňuje na jeden výstup připojit více monitorů, ze dvou DP konektorů tak lze přes huby vyvést šestici výstupů (a jsou možné i různé kombinace).
  4. HDMI 1.4a s podporou 3D: s ohledem na UVD 3.0 a požadavky na Blu-ray přehrávače pro rok 2011 je toto pochopitelné, Nvidia disponuje stejným.
  5. Dvojnásobek ultra threaded dispatch procesorů: vyšší flexibilita v renderingu.
  6. Vylepšená anisotropní filtrace
  7. Optimalizovaná tesselační část
  8. Úpravy v Catalyst AI
  9. Morfologický anti-aliasing: postprocessingový efekt, který není součástí vlastního hlavního redenringu scény.
Architektura a technologie Radeonů HD 6800: architektura GPU Architektura a technologie Radeonů HD 6800: výstupy
Architektura a technologie Radeonů HD 6800: MLAA Architektura a technologie Radeonů HD 6800: DisplayPort
Architektura a technologie Radeonů HD 6800: UVD 3.0 Architektura a technologie Radeonů HD 6800: tesselace

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Architektura a technologie Radeonů HD 6800

Sobota, 30 Říjen 2010 - 20:32 | terrorist | opravdu jsi si jisty, ze se da vypnout v...
Sobota, 30 Říjen 2010 - 20:25 | terrorist | ani v nejmensim. gtx470 je ted velmi vyhodna...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 19:00 | karel kleber | tady to je: http://img23.imageshack.us/img23/4171...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 11:24 | MACHINA | Měl by si snad někdo koupit 470ku před 6850/6870...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 09:12 | JVc | jj vypnuta cast je vypnuta pouze logicky a stale...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 08:05 | zoki | Aj práve preto som čakal a dúfam, že som dobre...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 06:53 | NRX | Ak je to na občasné hranie, tak nemáš čo riešiť....
Pátek, 29 Říjen 2010 - 02:39 | Jan Ukulele | Copak, už si dopředu hledáš zdůvodnění, proč...
Čtvrtek, 28 Říjen 2010 - 22:22 | zoki | Tak som to vyriešil, objednal som Asus HD6850,...
Čtvrtek, 28 Říjen 2010 - 20:33 | Ondřej Petržilka | Myslím že kdyby vypnutá část stále žrala šťávu,...

Zobrazit diskusi