Novinky HD 6800 stručně
Zatímco recenze Radeonu HD 6850 (pravda, hodně zvláštního) přišla jako první, na popis architektury jsme si chtě-nechtě museli dát trochu času. Dnes se tedy společně podíváme na to, co nového pro nás AMD zvládla v Radeonech HD 6800 připravit, aby tak mimo jiné vyvážila to, že se TSMC od dob HD 4770 nikam nepohnula a stále stepuje na 40nm výrobním procesu (což je z nemalé části důsledek vynechání 32nm).
Kapitoly článků
Pro ty z vás, kteří se neradi hrabou hromadou stránek popisů architektury, jsme se rozhodli připravit stručný přehled.
Mezi novinkami je několik oblastí:
- Nižší spotřeba v klidu: možná za tím stojí undervolting GDDR5 pamětí, možná jisté optimalizace v rámci 40nm procesu u TSMC, možná obojí a ještě něco dalšího, ale faktem je, že Radeony HD 6800 papají viditelně méně než předchozí generace.
- UVD 3.0: poslední generace přidává podporu pro H.264 MVC (používá i Blu-ray 3-D) a také obstarává i zbývající části decodingu MPEG-2/MPEG-4, které dosud UVD 2.x nechávalo na CPU.
- DisplayPort 1.2 s multi-streamingem: umožňuje na jeden výstup připojit více monitorů, ze dvou DP konektorů tak lze přes huby vyvést šestici výstupů (a jsou možné i různé kombinace).
- HDMI 1.4a s podporou 3D: s ohledem na UVD 3.0 a požadavky na Blu-ray přehrávače pro rok 2011 je toto pochopitelné, Nvidia disponuje stejným.
- Dvojnásobek ultra threaded dispatch procesorů: vyšší flexibilita v renderingu.
- Vylepšená anisotropní filtrace
- Optimalizovaná tesselační část
- Úpravy v Catalyst AI
- Morfologický anti-aliasing: postprocessingový efekt, který není součástí vlastního hlavního redenringu scény.
předchozí kapitola
následující kapitola
Kapitoly článků