Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Tesselace

AMD Radeon HD 6870
Zatímco recenze Radeonu HD 6850 (pravda, hodně zvláštního) přišla jako první, na popis architektury jsme si chtě-nechtě museli dát trochu času. Dnes se tedy společně podíváme na to, co nového pro nás AMD zvládla v Radeonech HD 6800 připravit, aby tak mimo jiné vyvážila to, že se TSMC od dob HD 4770 nikam nepohnula a stále stepuje na 40nm výrobním procesu (což je z nemalé části důsledek vynechání 32nm).
Architektura a technologie Radeonů HD 6800: tesselace

HD 6800 představuje pro AMD již 7. generaci produktu s tesselací. Od původního fixního systému, který nakonec nenašel reálné uplatnění, jsme se nyní dostali k velmi flexibilnímu řešení podporovanému v DirectX 11 i OpenGL 4.x. AMD v nové generaci vylepšila správu výpočetních vláken, buffering dat a celkově tak efektivitu tesselace. Samotná logika zodpovídající za tesselaci se vlastně ani nezměnila, jde o "okolní obvody", které obstarávají její chod.

Architektura a technologie Radeonů HD 6800: tesselace

V závislosti na míře teseslace tak nové GPU předvádí až více než dvojnásobný výkon oproti HD 5800, ale jen za určitých okolností. Pokud to autor aplikace s tesselací přežene, výkon nového GPU se limitně navrací k Cypressu. Na vysokou míru tesselace se soustředí zejména benchmarky, otázkou pak je, jakou míru tesselace předvedou současné i budoucí reálné hry - ty se na rozdíl od benchmarků musí soustředit na co nejefektivnější běh na majoritě grafických karet, nikoli na ždímání jejich schopností až za hranice, aby bylo možné je mezi sebou porovnávat.

Architektura a technologie Radeonů HD 6800: tesselace

Vše je záležitostí vybalancování vhodných tesselačních faktorů na jednotlivé reálné grafiky na trhu, aby herní engine běžel v co nejlepší kvalitě renderingu v daných rozlišeních a na daných kartách při přijatelném výkonu. Není problém tesselací získat extrémně detailní model, ale co je to platné, pokud se to v daném rozlišení nemá šanci vizuálně projevit a pouze to srazí výkon GPU pod plynulou hranici.

Architektura a technologie Radeonů HD 6800: tesselace

AMD v této souvislosti hovoří o adaptivní tesselaci, kdy se vyšší tesselační faktory použijí pro blízké objekty, které z rozlišení zabírají velkou část, zatímco pro vzdálenější se míra tesselace může lineárně snižovat (no, možná ne lineárně, ale podle nějaké křivky blížící se úsečce se specifickými okrajovými body jistě ano).

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Architektura a technologie Radeonů HD 6800

Sobota, 30 Říjen 2010 - 20:32 | terrorist | opravdu jsi si jisty, ze se da vypnout v...
Sobota, 30 Říjen 2010 - 20:25 | terrorist | ani v nejmensim. gtx470 je ted velmi vyhodna...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 19:00 | karel kleber | tady to je: http://img23.imageshack.us/img23/4171...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 11:24 | MACHINA | Měl by si snad někdo koupit 470ku před 6850/6870...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 09:12 | JVc | jj vypnuta cast je vypnuta pouze logicky a stale...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 08:05 | zoki | Aj práve preto som čakal a dúfam, že som dobre...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 06:53 | NRX | Ak je to na občasné hranie, tak nemáš čo riešiť....
Pátek, 29 Říjen 2010 - 02:39 | Jan Ukulele | Copak, už si dopředu hledáš zdůvodnění, proč...
Čtvrtek, 28 Říjen 2010 - 22:22 | zoki | Tak som to vyriešil, objednal som Asus HD6850,...
Čtvrtek, 28 Říjen 2010 - 20:33 | Ondřej Petržilka | Myslím že kdyby vypnutá část stále žrala šťávu,...

Zobrazit diskusi