CryENGINE od Cryteku nasadí Mantle API od AMD
Obě společnosti „podepsaly“ technologické partnerství, díky kterému získají vývojáři pracující s CryENGINE možnost používat API Mantle, s menší režií a rychlejší adopcí technologických GPU novinek oproti OpenGL či DirectX. Připomeňme, že Mantle přišlo oficiální na svět loni na podzim v souvislosti s uvedením GPU „Hawaii“ a Radeonů R9 290(X). Prozatím jsou GPU AMD jediná, která jej podporují, jestli se to někdy změní, to ukáže až čas.
Pro AMD představuje Mantle API důležitou softwarovou investici a odlišnost proti konkurenci. Jak už to tak ale bývá, tyto věci jsou obvykle exkluzivní pro daného výrobce, ať již proto, že si je záměrně drží na svých GPU, nebo proto, že konkurent nehodlá „kapitulovat“ a začít podporovat technologii svého „úhlavního nepřítele“. Paralela s Mantle by se tak dala najít třeba v podpoře GPU PhysXu, či obecně rozhraní CUDA.
Tisková zpráva nezmiňuje, kdy konkrétně dojde k plné implementaci podpory, z čehož třeba také lze usuzovat, že se tak stalo včera večer, kdy toto bylo oznámeno. Věcí jednou je samozřejmě podpora v enginu, druhou pak ale zahrnutí implementace do her, zejména těch již vydaných. AMD obecně spolupracuje se stále více a více herními studii (tři nová partnerství byla nyní také oznámena), což je velký pokrok oproti situaci před několika lety, kdy skoro každá AAA hra na začátku hlásala cosi o „The Way It's Meant to be Played“. Letošek je prvním rokem, kdy Mantle může ukázat své síly. Ale že nejde jen o plácnutí do vody ukazuje i fakt, že i Microsoft na to v rámci DirectX zareagoval.