Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Dojmy z hraní Bioshock, Crysis

Nvidia 3D Vision: brýle, monitor, vysílač
Nedávno se konečně do prodeje dostalo jedno z dalších komerčních řešení pro „téměř trojrozměrné zobrazení“ 3D grafiky. Po desetiletích mnoha různých pokusů s ním tentokrát přichází jedna z největších a nejvýznamnějších firem na trhu, kalifornská Nvidia. Pojďte se s námi podívat, jakou iluzi 3D prostoru dokáží 3D brýle NVidia 3D Vision ve spojení se superrychlým 120Hz LCD monitorem Samsung vykouzlit.

Bioshock

BioShock

Bioshocku 3D Vision velmi svědčí. Hra má sice podporu pouze na "good" úrovni, má problémy s chvěním velice světlých ploch v tmavém okolí a je třeba povypínat pár drobnůstek v nastavení grafiky, nicméně můj dojem je veskrze kladný. Prostorovost je v Bioshocku vedle Civilization IV zdaleka nejvyšší, na porovnání vám stačí znalosti z dema:

Hned v úvodu, kdy vstoupíte do batyskafu a rozeběhne se před vámi úvodní film, můžete pozorovat světlušky poletující v prostoru mezi vám a obrazovkou. Jakmile batyskaf přistane a objeví se první oběť a její splicer, vynikne prostorovost ještě více, doslova vidíte ten odstup mezi vámi, sklem vstupu a splicerem. V Bioshocku stačí držet hloubku 3D scény na nižší úrovni, enginu toto 3D velice dobře svědčí.

Další zajímavé sekvence jsou při blízkém kontaktu s osobami. Vynikne to hned na úvod poté, co si píchnete svoji "první dávku" a ležíte na zemi. Po obou ubožácích přijde taťka se sestřičkou, kteří velmi výrazně vystupují z monitoru zatímco scéna za nimi se "táhne do dálky". Zde bohužel prostorovost naráží na omezení grafiky, která je při tak blízkém přiblížení postav subjektivně málo detailní. Textury řekněme o čtyřnásobném rozlišení, větší detaily postav či trocha nějakého toho embossingu a bude to dokonalé.

Různá informační okénka, menu a zejména nabídka, když kupříkladu šacujete mrtvolu, jsou zde, jako ve všech jiných hrách, jakoby "na skle" (viz chlapeček s maminkou výše), což ještě více umocňuje prostorový vjem a v Bioshocku to působí doslova báječně.

Crysis

Crysis

Crysis je taktéž jen "good" a to hned z několika příčin. Tou hlavní bude to, že si v Cryteku téměř všechno vyvíjejí sami, takže je třeba se trochu povrtat v nastaveních, zejména vypnout Motion Blur, který jinak zničí veškerý 3D efekt a udělá ze hry trhanou katastrofu. Prostor v Crysis mi nepřišel tolik výrazný jako v Bioshocku, přesto z něj však hra dostatečně těží.

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: Nvidia 3D Vision - brýle pro trojrozměrné hraní

Čtvrtek, 5 Listopad 2009 - 15:45 | Anonym | Ja mam tyto brejle uz nekolik let od firmy...
Středa, 3 Červen 2009 - 17:04 | BTJ | Nepamatuje si nekdo? Tyhle bryle se dodavaly...
Úterý, 2 Červen 2009 - 12:39 | Anonym | Mohl by nám redaktor sdělit obvod, případně šířku...
Pondělí, 1 Červen 2009 - 10:36 | Anonym | Ja v dobach Geforce 4 pouzival bryle od...
Pondělí, 1 Červen 2009 - 07:51 | Anonym | K diskuzi o 3D hrách bych...
Neděle, 31 Květen 2009 - 11:46 | Anonym | Jojo, tyhle blikatka jedine pres moji mrtvolu, to...
Sobota, 30 Květen 2009 - 14:02 | Anonym | kam se to hrabe na iz3d monitor ... cena okolo...
Sobota, 30 Květen 2009 - 12:45 | Eso Rimmer | Která hra byla opravdu tou první 3D už dnes asi...
Sobota, 30 Květen 2009 - 12:05 | DRK | Co si vzpominam tak prvni 3d akcni hrou, ktera...
Sobota, 30 Květen 2009 - 10:23 | Anonym | Hmm bryle od Elsy pridavane k rivam TNT jsem mel...

Zobrazit diskusi