Dojmy z hraní Bioshock, Crysis
Kapitoly článků
Bioshock
Bioshocku 3D Vision velmi svědčí. Hra má sice podporu pouze na "good" úrovni, má problémy s chvěním velice světlých ploch v tmavém okolí a je třeba povypínat pár drobnůstek v nastavení grafiky, nicméně můj dojem je veskrze kladný. Prostorovost je v Bioshocku vedle Civilization IV zdaleka nejvyšší, na porovnání vám stačí znalosti z dema:
Hned v úvodu, kdy vstoupíte do batyskafu a rozeběhne se před vámi úvodní film, můžete pozorovat světlušky poletující v prostoru mezi vám a obrazovkou. Jakmile batyskaf přistane a objeví se první oběť a její splicer, vynikne prostorovost ještě více, doslova vidíte ten odstup mezi vámi, sklem vstupu a splicerem. V Bioshocku stačí držet hloubku 3D scény na nižší úrovni, enginu toto 3D velice dobře svědčí.
Další zajímavé sekvence jsou při blízkém kontaktu s osobami. Vynikne to hned na úvod poté, co si píchnete svoji "první dávku" a ležíte na zemi. Po obou ubožácích přijde taťka se sestřičkou, kteří velmi výrazně vystupují z monitoru zatímco scéna za nimi se "táhne do dálky". Zde bohužel prostorovost naráží na omezení grafiky, která je při tak blízkém přiblížení postav subjektivně málo detailní. Textury řekněme o čtyřnásobném rozlišení, větší detaily postav či trocha nějakého toho embossingu a bude to dokonalé.
Různá informační okénka, menu a zejména nabídka, když kupříkladu šacujete mrtvolu, jsou zde, jako ve všech jiných hrách, jakoby "na skle" (viz chlapeček s maminkou výše), což ještě více umocňuje prostorový vjem a v Bioshocku to působí doslova báječně.
Crysis
Crysis je taktéž jen "good" a to hned z několika příčin. Tou hlavní bude to, že si v Cryteku téměř všechno vyvíjejí sami, takže je třeba se trochu povrtat v nastaveních, zejména vypnout Motion Blur, který jinak zničí veškerý 3D efekt a udělá ze hry trhanou katastrofu. Prostor v Crysis mi nepřišel tolik výrazný jako v Bioshocku, přesto z něj však hra dostatečně těží.