Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Dojmy z hraní Trackmania, Civilization IV

Nvidia 3D Vision: brýle, monitor, vysílač
Nedávno se konečně do prodeje dostalo jedno z dalších komerčních řešení pro „téměř trojrozměrné zobrazení“ 3D grafiky. Po desetiletích mnoha různých pokusů s ním tentokrát přichází jedna z největších a nejvýznamnějších firem na trhu, kalifornská Nvidia. Pojďte se s námi podívat, jakou iluzi 3D prostoru dokáží 3D brýle NVidia 3D Vision ve spojení se superrychlým 120Hz LCD monitorem Samsung vykouzlit.

Trackmania Nations Forever

TrackMania Nations Forever

V poslední volně dostupné Trackmanii není prostor ve hře tolik výrazný jako ve Falloutu 3 nebo Bioshocku (viz dále), avšak to pouze pokud máte soupeře dále před sebou, nebo jen volnou trať. Pokud hrajete multiplayer (a u TMNF o tom nepochybuji :-), pak soupeři přeskakující vyšší rychlostí vaše rozjíždějící se auto se z ničeho nic objeví "za vámi" a doskočí daleko před vás. Efekt mi přišel více závislý na ostatních prvcích, než samotné trati, ostatně TMNF působí dostatečně prostorově sama o sobě a člověk se při jejím hraní soustředí jiným způsobem než u Falloutu 3.

Sid Meier's Civilization IV

Nvidia 3D Vision: ~25% 3D efekt v Civilization IV

Ani tahové strategie nejsou vůči podpoře 3D Vision imunní, na ukázku jsem zvolil poslední Civilizaci. Sama o sobě to jako tahová strategie nepotřebuje, já ji většinou hraji s "odzoomovaným" územím, které je v podstatě stará dobrá placka jako v Civilization I, takže zde se ani s 3D brýlemi na nose žádný výraznější 3D efekt neuplatňuje. Něco jiného je když si nazoomujete k vesnici nebo nějakým jednotkám. Spolu s náklonem engine hry najednou vystoupí kopce, na nich se do větru vlní stromy, postávají jednotky a vše působí velice prostorově, až člověka zamrzí, že takovéto přiblížení není ze strategického hlediska ani trochu přehledné.

Civilizace IV si však i přes udávanou "excelent" podporu připisuje jedno drobné mínus, a sice malinko se chvějící popisky měst. Působí to bohužel velmi rušivě.

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: Nvidia 3D Vision - brýle pro trojrozměrné hraní

Čtvrtek, 5 Listopad 2009 - 15:45 | Anonym | Ja mam tyto brejle uz nekolik let od firmy...
Středa, 3 Červen 2009 - 17:04 | BTJ | Nepamatuje si nekdo? Tyhle bryle se dodavaly...
Úterý, 2 Červen 2009 - 12:39 | Anonym | Mohl by nám redaktor sdělit obvod, případně šířku...
Pondělí, 1 Červen 2009 - 10:36 | Anonym | Ja v dobach Geforce 4 pouzival bryle od...
Pondělí, 1 Červen 2009 - 07:51 | Anonym | K diskuzi o 3D hrách bych...
Neděle, 31 Květen 2009 - 11:46 | Anonym | Jojo, tyhle blikatka jedine pres moji mrtvolu, to...
Sobota, 30 Květen 2009 - 14:02 | Anonym | kam se to hrabe na iz3d monitor ... cena okolo...
Sobota, 30 Květen 2009 - 12:45 | Eso Rimmer | Která hra byla opravdu tou první 3D už dnes asi...
Sobota, 30 Květen 2009 - 12:05 | DRK | Co si vzpominam tak prvni 3d akcni hrou, ktera...
Sobota, 30 Květen 2009 - 10:23 | Anonym | Hmm bryle od Elsy pridavane k rivam TNT jsem mel...

Zobrazit diskusi