Ovladače, první dojmy
Kapitoly článků
Nastavení monitoru.
Míru 3D efektu je bezpochyby lepší měnit kolečkěm na vysílači až podle potřeby. Měnit lze přiřazené klávesové zkratky a zaměřovač (viz výše).
Důležitý seznam kompatibility s jednotlivými hrami. Jsou v něm i poměrně staré tituly, na své si přijde každý.
První dojmy
Již sám testovací obrazec asi většině lidí spustí dolní čelist o několik centimetrů níže. Člověk může očekávat cokoli, ale jakmile to vidí v reálu, žasne. Přední část obrazce skutečně vystupuje z monitoru, zadní zase trochu zalézá dovnitř a celkově působí plasticky a trojrozměrně. Tento efekt je pozorovatelný nejen z úhlu kolmého k LCD, ale i z velmi ostrých úhlů blížících se rovnoběžným s LCD, není tedy nutné dívat se striktně kolmo na monitor.
Můj osobní individuální dojem z 3D Vision je ten, že téměř nic nebliká (asi hlavní obava zájemců). Levé oko dostává svých 60Hz, pravé svých 60Hz, byť o 8,33 ms později (nebo dříve? ;-) a ani v periferní části zorného pole či v mezních úhlech pohledu skrze brýle na LCD monitor nic viditelně nebliká. Pouze pokud se zvednete od monitoru a zajdete se s brýlemi podívat třeba do prosluněného okna, uvidíte, že jemně blikají viditelnou frekvencí (ale není to "ON-OFF-ON-…" přechod, spíše něco jako "30%-70%-30%-…", což je dáno přirozeným "zabarvením" displejů v brýlích).
Nvidia sama dále upozorňuje, že blikání můžete pozorovat, ale týká se to situací, kdy vám například poblíž svítí nějaká zářivka či podobný zdroj světla (zářivka bliká frekvencí ~50 Hz, což může ovlivnit vnímání, proto se mimochodem například nesmí osvětlovat soustruhy či stolní vrtačky zářivkami, protože při 50 otáčkách za vteřinu by mohly působit dojmem, že stojí a mohlo by dojít k úrazu; zde jde o rušení na podobném principu), to ale nijak nesouvisí se světlem produkovaným hvězdou vzdálenou od nás zhruba 150 miliónů kilometrů.
Vjem hloubky 3D prostoru je nastavitelný od 5 do 100%. Nvidia pro začátek, než si vaše oči a mozek přivyknou, doporučuje zůstat u základních 15% nastavení a teprve později posouvat hloubku scény dále. Osobně toto mohu vřele doporučit, dokud nejsou oči zvyklé, má například nastavení 50% a výše za následek pocitově nepříjemné nucení očí k šilhání až se nakonec 3D scéna opět roztrhne a vy vidíte dva oddělené obrazy promítané přes sebe. Nicméně pravdou je, že po chvilce zvykání, když jsem hloubku scény protáhl někam za 40%, se dojem z hraní výrazně zlepšil a například dohled na pláních Falloutu 3 byl parádní. Hloubka 3D se reguluje kolečkem na zadní části vysílače.