Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

FSR 2.0 beta podporuje i Vegu, Radeon RX 590 i GeForce GTX 1000 [ukázky]

AMD zveřejnila předběžné informace o FSR 2.0, které se týkají kompatibility, výkonu, kvality, podporovaných režimů, rozlišení, nároků na implementaci…

V návaznosti na předchozí článek přinášíme druhou porci novinek k FidelityFX Super Resolution 2.0.

FSR 2.0 využívá interně stejná rozlišení jako FSR 1.0 pro stejnojmenné kvalitativní režimy. Novinkou pro FSR 2.0 je režim Ultra Performance s poměrem rozlišení 3× / 9×. Jeho podpora je volitelná. FSR 2.0 aktuálně nenabízí režim Ultra Quality, který existoval u FSR 1.0. Nelze vyloučit, že si AMD ponechává prostor pro vylepšení do budoucna.

Výše uvedená dvojice tabulek uvádí čas potřebný k provedení FSR v závislosti na cílovém rozlišení a grafické kartě. První (levá) tabulka reprezentuje údaje pro Performance režim, druhá (pravá) pro Quality režim. Tabulky nám mimo jiné sdělují, že rozdíl ve výkonnostních nárocích samotného algoritmu je mezi oběma režimy zcela zanedbatelný (~0,1 ms). Mějte však na paměti, že jde o časy potřebné k provedení algoritmu, nikoli k vykreslení rozdílného rozlišení (jak již bylo řečeno, výchozí rozlišení je v různých režimech kvality různé).

Protože FSR 2.0 nahrazuje TAA (temporální anti-aliasing), musí být FSR 2.0 do hry implementováno tak, aby ty herní post-processing efekty, které vyžadují provedení až po anti-aliasingu, byly provedeny až po FSR.

Jednoduchá časová osa ilustruje čas potřebný pro implementaci FSR 2.0 do hry. Pro hry, které podporují DLSS 2.0 a vyšší to jde nejrychleji, méně než tři dny. O něco málo více času je potřeba pro hry využívající Unreal Engine 4 nebo 5. Ty podporují vlastní temporální algoritmy, takže jsou přizpůsobené jejich snazší implementaci. Ještě relativně snadná je implementace u her podporujících TAA (temporální anti-aliasing), neboť i ty musejí být přizpůsobené použití temporálních algoritmů. Pokud hra nepodporuje ani TAA (ale stále umí pracovat s odlišným interním / zobrazovaným rozlišením), dostáváme se do řádu nižších týdnů. Pokud nepodporuje ani to, může podpora zabrat zhruba měsíc.

Tabulka cílových rozlišení a hardwaru, který by je měl zvládat, nám mimo jiné sděluje, že FSR 2.0 budou podporovat i grafické karty jako Radeon RX Vega a Radeon RX 590 (Polaris). Což by bylo velmi příjemné překvapení (RSR vyžaduje přinejmenším Radeony RX 5000). Rovněž uživatelé grafických karet Nvidie si mohou přijít na své, neboť FSR 2.0 vdechne nový život i jejich Pascalům (řada GeForce GTX 1000) a GTX verzi Turingu (GeForce GTX 1600).

AMD na stránkách i v dokumentech důrazně zmiňuje, že všechny údaje se týkají FSR 2.0 beta a jako takové se do vydání finální verze mohou změnit. Pokud však FSR 2.0 má samo o sobě natolik nespecifické hardwarové požadavky, že může běžet od Pascalu přes Polaris a Vegu po RDNA 2 a Ampere, pak se nejspíš na samotné široké hardwarové kompatibilitě nic nezmění.

Kvalitativní srovnání:

scéna 1 scéna 2
nativnínativní
QualityQuality
BalancedBalanced
PerformancePerformance

Diskuse ke článku FSR 2.0 beta podporuje i Vegu, Radeon RX 590 i GeForce GTX 1000 [ukázky]

Pondělí, 28 Březen 2022 - 16:46 | Pastelka | Musím se snažit ty rozdíly najít. Pokud to bude...
Pátek, 25 Březen 2022 - 03:47 | DDR0 | jenže funguje na z dnešního pohledu historických...
Čtvrtek, 24 Březen 2022 - 15:29 | no-X | NIS je, pokud vím, upscaler bez pokročilejší...
Čtvrtek, 24 Březen 2022 - 13:10 | Davamir | např konkurence dala NIS což funkčností to samé...
Čtvrtek, 24 Březen 2022 - 10:45 | Tom Buri | neni duvod? rsr se implementuje v driverech a...
Čtvrtek, 24 Březen 2022 - 10:32 | del42sa | "nám mimo jiné sděluje, že FSR 2.0 budou...

Zobrazit diskusi