Herní testy
Kapitoly článků
Crysis
V grafu Crysis jsme sice ponechali Radeon HD 5970, ale jde spíše o orientační výsledek, připomeňme, že jsme v Crysis s touto kartou měli velké problémy s renderingem (grafiky jsou testovány vždy s nejnovější verzí ovladačů v době testů):
Na něm můžete vidět také v některých místech jisté záseky v průběhu benchmarku, které degradují kvalitu testu obecně a trpěly jím do jisté (výrazně menší než HD 5970) míry i testované Radeony řady HD 5800. GeForce GTX 480 nejenže tento neduh nemá, ale současně nabízí velmi slušné hodnoty framerate a má jen malé ztráty výkonu s rostoucí mírou antialiasingu, přesně jak slibují materiály od této karty.
Veskrze dobrý výsledek, spíše máme pocit, že takto výkonná karta je v Crysis již limitována procesorem, celkově tak považujeme dosažení 30fps hranice v 1920×1200 po drobném přetaktování za velmi reálnou i při 16násobném antialiasingu.
Stalker Clear Sky
GTX 400 jsou patrně poslední karty, na kterých se budeme ještě zabývat DirectX 10.1 testem ve Stalkerovksém engine, čistě z historických důvodů, abych měli karty s čím porovnat.
HD 5850
HD 5870
HD 5970
GTX 480
V tomto testu si GTX 480 vede srovnatelně s HD 5870 z hlediska průměrného framerate, ale minimální drží výrazně výše, celkový dojem je tak výrazně plynulejší. Totéž platí i pro srovnání s HD 5970.
Stalker Call of Pripyat
DirectX 11 test Call of Pripyat je na prvním výsledku v maximálním možném nastavení kvality, čistě proto, abyste viděli přínos DirectX 11 oproti DirectX 10.1 v této jedné konkrétní implementaci (neposuzuje, jak je to realizováno konkrétně, to vědí asi jen "hoši z Ruska"). GTX 480 toto zvládá na jedničku. Toto nastavení nebudeme testovat běžně, je zde hlavně pro pozdější srovnání s GTX 470 a v budoucnu potenciálně mainstreamové karty DirectX 11 generace u Nvidie, ale běžně bude mimo dosah levných karet až do příští generace.
Nižší nastavení (medium, enh.full.dyn.lighting, DX11, MSAA off, SSAO 0×, Tesselace zapnuta) je již zcela plynulé, jen drobné zakolísání v denním testu shazuje nejnižší dílčí výsledek pod 30fps hranici.