Microsoft reaguje na výtky k distribuci PC her přes Windows Store
Začalo to s Rise of the Tomb Raider, kdy technicky dobře zvládnutou hru rozpoltila Universal Windows Platform (UWP). Zatímco verze distribuovaná přes Steam po technické stránce naplnila očekávání, varianta distribuovaná přes Windows Store připravená přes UWP měla značné nedostatky, které vycházejí z faktu, že tato platforma nepodporuje Exclusive Fullscreen, pouze režim Borderless Fullscreen, který s sebou nese (z hlediska her tohoto typu) některé slabiny:
- určitá výkonnostní ztráta (nepříliš velká, ale existuje)
- stále zapnutý v-sync
- v důsledku toho není možné použít G-Sync (aby fungoval, musí být v-sync vypnutý)
- nemožnost použít CrossFire a SLI
- nemožnost použít utility jako Fraps, Afterburner, ReShade ap.
Později se sice objevily diskuse ohledně vertikální synchronizace - údajně mělo být možné její vypnutí, pokud se vypne funkce GameDVR (která synchronizaci vyžaduje). Možnost vypnutí ale vyvrátil jeden z tvůrců hry, který konstatoval, že současná verze UWP vypnutí vertikální synchronizace neumožňuje.
Phil Spencer, hlava Xbox divize Microsoftu, na výzvy uživatelů reagoval na Twitteru. Oznámil, že si je vědom existence seznamů technologií, jejichž podporu uživatelé od Microsoftu žádají, že si těchto reakcí Microsoft cení a plánuje zlepšení.
Mezitím ale došlo na Gears of War: Ultimate Edition, který dopadl ještě (daleko) hůře než Rise of the Tomb Raider, protože nedostatky UWP tvoří jen (tu příjemnější) polovinu problémů, které hra má. Výkonnostní propady, cukání, obrazové artefakty a výkonnostní rozpory působí, jako by Microsoft hru před vydáním ani neotestoval na širším spektru hardwaru a rovnou vypustil do světa. Přitěžující okolností je fakt, že jde o titul publikovaný právě Microsoftem, takže nelze říct, že by společnost neměla pro testování prostor. Windows Store těmito prohřešky velmi rychle ztrácí reputaci. Prostor pro nápravu má Microsoft již za měsíc (4. dubna), kdy by mělo dojít na další WS-exkluzivní hru: Quantum Break.