Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Microsoft usnadní vývojářům her implementaci DX12 pod Windows 7

To se tam nevejde, ale vejde, au, no vidíš… Strategie Microsoftu ve věci podpory DirectX 12 pod Windows 7 trochu připomíná konverzaci ze známé simultánně dabované scénky. S jedním rozdílem…

Ačkoli Microsoft dlouho tvrdil opak, nakonec „se to tam vešlo“ a na jaře byla slavnostně odhalena podpora DirectX 12 pro World of Warcraft pod Windows 7.

DirectX 12 má velký význam především u her, které jsou náročné na procesorový výkon. Při správné implementaci je totiž při renderingu mnohem efektivněji nakládáno s procesorovým výkonem a nároky (samotného renderingu, nikoli na AI, zvuk apod.) mohou být sníženy i zhruba na desetinu. Pozitivní může být také dopad na latence. Právě World of Warcraft byl vhodným kandidátem, procesorové nároky hry jsou notoricky známé.

Nyní Microsoft na svých webových stránkách pro vývojáře zveřejnil tři položky, které lze chápat jako podporu herním studiím ve věci implementace DirectX 12 pod Windows 7:

V úvodu avizovaným rozdílem mezi strategií Microsoftu a známou scénkou je, že zatímco ve druhém případě se vše vyřešilo velmi rychle, Microsoft čekal, dokud se Windows 7 nedostanou do předdůchodového věku. Do ukončení podpory tohoto systému totiž nezbývá ani půl roku, dokonce ani celých pět měsíců. Microsoft plánuje podporu ukončit do 14. ledna 2020, což (počítám-li správně) odpovídá asi čtyřem měsícům a dvěma týdnům. Protože se dá očekávat, že poté začnou uživatelům vyskakovat na liště hlášky, že mají nezáplatovaný a tudíž smrtelně nebezpečný operační systém (který jim zaviruje celou domácí síť, smaže data a rituálně obětuje křečka) a podíl Windows 7 začne výrazněji klesat, nebude zas až tolik vývojářů motivovaných implementovat DirectX 12 do de facto mrtvého operačního systému.

Zdá se, že v Microsoftu existují různé názorové skupiny s různě silným vlivem na management a různou personální a časovou dotací. V tomto případě se sice podařilo prosadit výbornou myšlenku, která by byla přínosem pro hráče. Bohužel však s obligátním křížkem po funusu.

Diskuse ke článku Microsoft usnadní vývojářům her implementaci DX12 pod Windows 7

Pátek, 30 Srpen 2019 - 10:19 | Terepin | Žiadny Tomb Raider nepoužíva Vulkan; v tom...
Čtvrtek, 29 Srpen 2019 - 11:39 | thedf413 | "...klasický marketing." "To samé...
Středa, 28 Srpen 2019 - 23:58 | PaulCZ | Wolf běží snad jen přes Vulkan, Doom nabízí...
Středa, 28 Srpen 2019 - 22:55 | Tom | jen přes Vulkan ? :)
Středa, 28 Srpen 2019 - 22:09 | PaulCZ | A to znamená co? Vzhledem k tomu, že je možné hru...
Středa, 28 Srpen 2019 - 21:21 | Xspy | Poslední Doom na Radeonech s Vulkanem exceloval...
Středa, 28 Srpen 2019 - 19:34 | PaulCZ | DX12 je jen klasický marketing, úžasné novinky,...
Středa, 28 Srpen 2019 - 10:56 | JirkaK | Tak třeba včera zrovna jedna vyšla. Všechny hry...
Středa, 28 Srpen 2019 - 10:06 | krakora | Aby taky ne když je to chytrá lednice s Win CE...
Středa, 28 Srpen 2019 - 09:49 | profesor Qwertius | Tak tuhle zprávičku sis vyloženě vychutnal, Jiří...

Zobrazit diskusi