Spor Applu s Epicem o zisky z Fortnite je Pyrrhovým vítězstvím pro obě strany
V srpnu 2020 Apple stáhl hru Fortnite ze svého App Store. Zdůvodnil to tak, že aktualizovaná verze hry umožnila nákup herní měny nejen platbou přes rozhraní Applu, ale i přímo platbou společnosti Epic. Platba přímo Epicu byla pro hráče výhodnější. Za 1000 virtuálních peněz zaplatil u Applu $9,99, kdežto u Epicu $7,99. Apple si z každé transakce nechal 30 %, takže Epic zůstal levnější a ještě na tom vydělal víc, než když zákazník platí přes rozhraní Applu. Samotný Apple zásah zdůvodnil tvrzením, že v podmínkách umístění aplikace na App Store je jednoznačně uvedeno, že platby musí být realizované výhradně přes rozhraní Applu.
Epic s krokem Applu dlouhodobě počítal, protože měl již předem připravenou žalobu, kterou pár minut po stažení Fortnite z App Store na Apple v USA podal. Argumentoval, že Apple svojí politikou poškozuje uživatele (který by mohl ušetřit), distributora aplikace i vývojáře aplikace (kteří by mohli vydělat, dále že si osobuje právo zasahovat do svobodného trhu, zavádět monopolistické praktiky a dusit vývoj. Epic poukázal na paralelu s Orwellovou 1984. Nakonec upozornil, že zatímco ostatní firmy si za zprostředkování transakce berou kolem 3 %, Apple sráží 30 %.
Soud nedopadl úplným vítězstvím ani jasnou prohrou pro žádnou ze stran. Bylo rozhodnuto, že Apple musí vývojářům tolerovat umístění odkazu na vlastní web. Nadále má právo vybírat procenta z prodeje aplikací pro iPhone, ale v tomto případě klesají z 30 % / 15 % na 27 % / 12 %, tedy o tři procentní body. Epic je pak povinen uhradit soudní výlohy ve výši $73 milionů.
Přestože jde formálně o prohru Epicu a $73 milionů není malá částka, je potřeba vzít v potaz, že v roce 2022 přes App Store proteklo zhruba $87 miliard(!), takže i propadem o pouhé promile by Apple ztratil více než Epic úhradou soudních výloh.