Autorova odpověd ve fóru na FreeMusic
Kapitoly článků
Třetí pokračování polemiky na toto zajímavé téma pokračuje mojí odpovědí, kterou jsem vystavil přímo v diskusním fóru FreeMusic. Ale ani toto není poslední text na toto téma! Jak to vypadá, je toto téma opravdu nosné a můžeme se dozvědět ledasco zajímavého (bohužel, velmi málo s tím můžeme dělat).
Já s vámi, pane Páleš, také souhlasím. Můj text ale nesměřoval na Indies, nebo jiná vydavatelství, která se snaží tlačit kvalitu a českou muziku. Řeč byla o těch velkých. Stejně jako vy jsem vyjádřil lítost nad tím, co lidé kupují. Vaše pohoršení ale chápu. O vydavatelstvích vašeho ražení jsem se nezmínil. Jen o FreeMusic. To tedy přiznávám.
Vaše vysvětlení, že pokles prodeje je vinou existence vypalovaček trochu kulhá. Já tedy nejsem žádný hudební odborník, poslouchám své Floydy a Stinga, ale SLUT, ELEISON nebo Manželé s Lesikem Hajdovským mi opravdu moc neříkají. A to se snažím sledovat i Noc s Andělem. Bohužel, u nás na vesnici je slyšet také moc nemohu. Rozhodně si nemyslím, že dalších 500ks od každého tohoto CD najdete někde vypálené. Prostě si myslím, že je nenajdete vůbec. Chyba je zde asi někde jinde. Lidé je málo znají (proč?) nebo je ta hudba nezajímá (mají na to nárok). Je sice chvályhodné, že taková CD vydáváte, ale proč je tedy nenabízet přes net? Náklady by byly jistě nižší. Asi je třeba o nich dát více vědět. Indies sice na letošním Andělu byla(y,i?) vidět, ale jinak, kdybych neměl něco společného s FreeMusic, také bych o vás nic nevěděl.
S Rebely máte také pravdu jen částečnou. OK, lidé mají rádi muzikály, proč se tedy neprodalo takové množství Draculů nebo Krysařů a jiných? I kdyby to bylo tou skladbou hitů, tak proč je od druhého v pořadí dělí taková propast?
Česká hudba. Tak to máte také pravdu, ale uvědomte si, že článek byl psán pro CD-R server, který má obrovskou návštěvu. Snažil jsem se pouze ukázat, že možné to je. Nehodnotil jsem vůbec kvalitu (s tou tedy máte pravdu).
Cactus. Tři sestry byly uvedeny jen jako příklad. Dnes a denně se setkávám s maily, kde naši čtenáři (CD-R serveru) píší, že hudbu poslouchají (a chtějí poslouchat) na PC, tak jim nezbývá, než si takto chráněné CD půjčit a prostě zkopírovat, aby jim hrálo i na PC. Chtěl jsem naznačit, že zde se záměr jaksi přímo oprátil proti vydavatelům.
A ještě ta ekonomika. Vy asi sám nejlépe víte, co výroba a distribuce takového CD stojí. Proto se ptám. Proč CD s českou hudbou (třeba ta Vondráčková) stojí 499,-? Narážku na ekonomické myšlení jsem myslel tímto směrem, nikoliv na vás.
Diskuse ke článku Jak nám kopírování zabíjí hudbu