Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

David Wang (AMD): Jsou lepší způsoby herního využití AI než zpracování obrazu

Šéf grafické divize AMD, David Wang, v rozhovoru pro 4gamer nastínil, jakým způsobem se v herní grafice (ne)bude ubírat AMD ve věci umělé inteligence…

AMD s generací RDNA 3 rozšířila podporu akcelerace AI o WMMA násobení matic. V rozhovoru, kteří David Wang a Rick Bergman poskytli webu 4gamer, se tak dostalo i na toto - v poslední dobou často omílané, ale zároveň do jisté míry kontroverzní - téma. Implementace AMD se totiž podstatně liší od přístupu Nvidie, která jádro doplnila o samostatné hardwarové akcelerátory inference (Tensor Cores). Otázka směřovaná na Wanga zněla, co si myslí o akceleraci inference v GPU.

„Zpracování inference zvládá i nejnovější generace CPU dostatečně rychle. Asi 95 % inferenční zátěže AI na světě se provádí na CPU. To samozřejmě platí i pro datacentra a naše serverové procesory Epyc, které jsou součástí různých systémů pro zpracování AI.
Kde vidím prostor pro zpracování AI na GPU, je strojové učení (trénink) AI.

Domnívám se, že úlohy využívající akcelerátor inference nainstalovaným v [herním] GPU, by neměly být omezeny na zpracování obrazu, jak je reprezentováno DLSS společnosti Nvidia. Podívejte se na FidelityFX SuperResolution (FSR), jednu z řady funkcí FidelityFX. Anti-aliasing a zpracování vysokého rozlišení FSR implementované bez použití akcelerátoru inference poskytuje výkon i kvalitu, které jsou schopné plně konkurovat DLSS od Nvidie. Důvod, proč se Nvidia snaží využívat AI i pro úlohy, které lze provádět bez použití AI, je ten, že Nvidia integrovala do GPU mnoho akcelerátorů inference. Aby je dokázala efektivně využít, hledala nejspíš typ zátěže, která dokáže [paralelně] využít mnoho inferenčních akcelerátorů. Taková je jejich strategie herních GPU, což je skvělé, ale nemyslím si, že bychom měli jít stejnou cestou.

Naším cílem je implementace funkcí, které uživatelé chtějí a potřebují, které mají přínos ve spotřebitelském segmentu. V opačném případě platí uživatelé za funkce, které nepoužijí. Domnívám se proto, že inferenční akcelerátory herních GPU by se měly používat k účelům, díky kterým budou hry pokročilejší a zábavnější.“

Zde lze pro kompletní obrázek zmínit i technologii Intel XeSS, konkurenta Nvidia DLSS a AMD FSR, který podobně jako řešení Nvidie využívá akcelerátor umělé inteligence (konkrétně inference). Navzdory tomu dosahuje vyšších propadů výkonu a nižší vizuální kvality než řešení od AMD.

Diskuse ke článku David Wang (AMD): Jsou lepší způsoby herního využití AI než zpracování obrazu

Pondělí, 27 Únor 2023 - 02:48 | Kutil | Pokud se bavíme o klasické FPS tak jasně, ale v...
Pondělí, 27 Únor 2023 - 00:45 | jupiii | Nie nie je to na programatoroch. Pretoze by sa to...
Neděle, 26 Únor 2023 - 17:08 | Kutil | To je už na programátorech, jak to naprogramují a...
Neděle, 26 Únor 2023 - 00:29 | jupiii | ", nebo zda je využito umělé inteligence....
Středa, 22 Únor 2023 - 00:05 | Panoramix0903 | Zmysel samozrejme nemali, resp. neboli nutne, ale...
Úterý, 21 Únor 2023 - 23:56 | Kutil | Některé mezikorky úplně smysl nedávají a přijde...
Úterý, 21 Únor 2023 - 23:54 | Panoramix0903 | Ja som pokracoval 486 DX4-120 MHz a DX5-133 MHz...
Úterý, 21 Únor 2023 - 23:42 | Kutil | Já si všechny konfigurace nepamatuji, protože...
Úterý, 21 Únor 2023 - 23:36 | Panoramix0903 | Že Celeron 333 a AGP grafika! To uz bola moderna...
Úterý, 21 Únor 2023 - 22:32 | SudetChobot | Jenže boti negenerují zisk jako on-line IRL hráč...

Zobrazit diskusi