Microsoft: Hry budeme opět prodávat na Steamu
Velká slova o exkluzivní distribuci her od Microsoftu přes vlastní Windows Store, fiasko s prvními tituly, které díky nedořešené platformě Universal Windows Platform (UWP) nepodporovaly základní funkcionalitu jako možnost ovládat vertikální synchronizaci, používat G-Sync a FreeSync, používat SLI či CrossFire ap., následné sliby a snahy o nápravu a nakonec návrat ke Steamu. Tak by se v kostce dala shrnout nová strategie vydávání her, na níž se Microsoft pokusil najet v první polovině letošního roku.
- Windows Store je otřesná platforma pro distribuci her. Myslí to Microsoft vážně? [únor 2016]
- První hra vydaná exkluzivně přes Win. Store je katastrofou, téměř nefunguje [březen 2016]
- Microsoft reaguje na výtky k distribuci PC her přes Windows Store [březen 2016]
- Windows 10 / UWP hry budou podporovat G-Sync a Freesync [duben 2016]
- Hry z Windows Store budou použitelné, Microsoft umožnil vypnutí V-Sync [květen 2016]
Přestože ještě během prezentací na E3 nesla prakticky každá hra, kterou Microsoft ohlásil, logo či nápis „Windows 10 and Xbox One exclusive“, bude realita trošku odlišná. Zdá se totiž, že úprava strategie přišla jako blesk z čistého nebe. Podle Phila Spencera, který má herní divizi na starost, se tak stalo v důsledku toho, že si Microsoft všiml síly Steamu: „Když se dnes podívám na Steam, je na neskutečném vzestupu. Je masivní silou v herním světě, pozitivní silou.“ Protože se nedá zbavit dojmu, že by ke stejnému závěru došel, i kdyby se na Steam podíval včera, zdá se daleko pravděpodobnější, že se Microsoft v první řadě podíval na statistiky prodejů vlastních her vydaných exkluzivně přes Windows Store.
Podle Spencera se nezdá, že by exkluzivní distribuce herních titulů od Microsoftu přes Windows Store jakkoli poškozovala Steam. Čteno mezi řádky: Microsoft je tímto modelem poškozen, Steam ne, není důvod u něj zůstávat. Zdálo by se, že si Spencer sype popel na hlavu a uznává, že původní strategie byla hloupá, nicméně ze sypání popelu na vlastní hlavu se už u Spencera stává tradice. Možná tento akt uznání vlastní chyby a opěvování konkurence vnímá jako strategii, která jeho osobu i Microsoft v podobných případech uchrání před další kritikou.
Aby bylo jasno: Herní divize Microsoft Windows Store v žádném případě neopouští, stále tato platforma zůstává klíčovým distribučním prostředkem pro firemní hry. Paralelně s ní ale některé tituly společnost nabídne i přes Steam, který není svazován UWP kompatibilitou a problémy s ní spojenými. O které tituly půjde, zatím společnost nezveřejnila.