Nvidia experimentuje s light-field displeji
Jedním z problémů, se kterými se v obecné rovině potýká vývoj všemožných typů digitálních brýlí, spočívá v nízké vzdálenosti mezi okem a displejem. Lidské oko na vzdálenost v řádech centimetrů není schopné zaostřit, případně je to pro něj velmi namáhavé. Mezi nejjednodušší řešení patří použití (soustavy) čoček, ale to není v mnoha ohledech ideální a jak je u čoček zvykem, buďto jich potřebujete více pro kompenzaci optických vad (s čímž roste hmotnost) nebo se musíte spokojit s tím, že mimo střed je obraz zkrátka slabší.
Nvidia se rozhodla vyzkoušet trochu jiný přístup. Použila malé 720p displeje a překryla je vrstvou mikročoček (microlens array). V podstatě mluvíme o technologii společnosti Lytro, jen naruby:
Nvidia chce tímto přístupem řešit nejen krátký odstup displeje od oka, ale také další aspekty vytváření 3D obrazu, které souvisejí s akomodací, konvergencí a binokulárním viděním vůbec.
Budeme-li předpokládat, že schéma v níže znázorněném videu odpovídá realitě, pak jedna mikročočka překrývá 3(×3) pixely. Při použití displeje o rozlišení 1280×720 to znamená výsledné rozlišení adekvátní zhruba 426×240 (0,1 MPix), což v počátcích 4k éry (cca 8,3 MPix) není zrovna oslnivé.
Prezentaci jednotlivých prototypů již přenechme oficiálnímu klipu: