Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Nvidia experimentuje s light-field displeji

Nvidia light field stereo 3D
Vzpomínáte na foťáčky Lytro, které krom 2D obrazu zachycují i hloubku scény? Podobný princip se pokouší uplatnit Nvidia při výrobě displejů v digitálních brýlích…

Jedním z problémů, se kterými se v obecné rovině potýká vývoj všemožných typů digitálních brýlí, spočívá v nízké vzdálenosti mezi okem a displejem. Lidské oko na vzdálenost v řádech centimetrů není schopné zaostřit, případně je to pro něj velmi namáhavé. Mezi nejjednodušší řešení patří použití (soustavy) čoček, ale to není v mnoha ohledech ideální a jak je u čoček zvykem, buďto jich potřebujete více pro kompenzaci optických vad (s čímž roste hmotnost) nebo se musíte spokojit s tím, že mimo střed je obraz zkrátka slabší.

Nvidia se rozhodla vyzkoušet trochu jiný přístup. Použila malé 720p displeje a překryla je vrstvou mikročoček (microlens array). V podstatě mluvíme o technologii společnosti Lytro, jen naruby:

Nvidia chce tímto přístupem řešit nejen krátký odstup displeje od oka, ale také další aspekty vytváření 3D obrazu, které souvisejí s akomodací, konvergencí a binokulárním viděním vůbec.

Budeme-li předpokládat, že schéma v níže znázorněném videu odpovídá realitě, pak jedna mikročočka překrývá 3(×3) pixely. Při použití displeje o rozlišení 1280×720 to znamená výsledné rozlišení adekvátní zhruba 426×240 (0,1 MPix), což v počátcích 4k éry (cca 8,3 MPix) není zrovna oslnivé.

Prezentaci jednotlivých prototypů již přenechme oficiálnímu klipu:

Diskuse ke článku Nvidia experimentuje s light-field displeji

Pondělí, 29 Červenec 2013 - 16:01 | F P | a neviete ako je na tom projekt OCULUS RIFT?
Pondělí, 29 Červenec 2013 - 15:43 | a a | A ty si vies v realite menit uhol pohladu pohybom...
Pondělí, 29 Červenec 2013 - 14:32 | danieel | Tak toto je pitomost - LF displej v brylych, kde...

Zobrazit diskusi