Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth, přírůstek do seznamu Mantle

2K Games a AMD oznámily tento týden oficiální podporu API Mantle pro nejnovější přírůstek do herní série Civilization…

Civilization: Beyond Earth navazuje na řadu, která se poprvé dostala do světa v roce 1991. Od té doby vyšlo mnoho remaků i tématicky navazujících pokračování, kterých bylo celkem 5 řad (všech verzí včetně expansion packů bychom napočítali téměř dvě desítky). Dějově ale Beyond Earth navazuje spíše na Alpha Centauri.

Ačkoli Beyond Earth vychází z enginu použitého u páté generace, bude hře doplněna podpora API Mantle, což umožní snížit overhead a zpřístupnit uvolněné hardwarové prostředky samotné hře. Ta by měla od vydání počítat i s použitím CrossFire a Eyefinity, ale to už považujeme prakticky za samozřejmost.

Využijeme této příležitosti a zkusíme zaktualizovat seznam, který jsme od loňského listopadu nedoplňovali:

Pokud vše půjde podle plánu, bude koncem letošního roku existovat zhruba desítka titulů s podporou API Mantle. Pokud bychom předpokládali podobný průběh i v příštím roce, přibude do přespříštích Vánoc zřejmě ještě druhá desítka her, které jsou zatím ve vývoji. Právě v té době (přelom roku 2015/2016) by se na trh měly dostat první tituly s podporou DirectX 12, které nabídnou podobné výhody (efektivnější využití procesoru), jakými v současnosti disponuje Mantle. DirectX 12 některá dílčí zlepšení, která spočívají z užšího spojení s hardwarem AMD, sice nenabídnou, půjde však o klasický DirectX-standard, z něhož budou profitovat všichni zákazníci, respektive uživatelé DirectX 12 kompatibilních GPU (ať už AMD, Nvidie Intelu, či - dá li bůh - i S3 / VIA ;-).

Které čipy a do jaké míry budou DirectX 12 podporovat, zatím není jasné (protože se na API stále pracuje, nejsou všechny hardwarové požadavky známé); minimálně softwarovou kompatibilitu by ale měly nabízet generace Fermi, Kepler a Maxwell od Nvidie. Ta už se v současnosti snaží s Mantle „bojovat“ prostřednictvím lepších optimalizací ovladačů pro mnohojádrové procesory, s čímž například v Battlefield 4 podle firemních měření dosáhla zajímavých výsledků.

Cíl AMD, Microsoftu i Nvidie je ale v současnosti podobný a z hlediska uživatelů vítaný: Nové hry podporující Mantle nebo DirectX 12 by měly být bezproblémově rozhýbatelné i na velmi mainstreamových procesorech, což ocení nejeden hráč.

Tagy: 
Zdroje: 

AMD

Diskuse ke článku Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth, přírůstek do seznamu Mantle

Čtvrtek, 17 Duben 2014 - 02:48 | corwin78 | Tak to abych začal krmit prasátko, ať je...
Středa, 16 Duben 2014 - 16:40 | ZELEZNAK | tak jasne ale kdyz DX 12 predstavili tak bylo...
Středa, 16 Duben 2014 - 16:26 | Psycho Mantis | takhle Microsoft tlačí na prodeje Windows.......
Středa, 16 Duben 2014 - 15:19 | ZELEZNAK | k cemu DX12 kdyz v nedavnem clanku bylo psane ze...
Středa, 16 Duben 2014 - 11:43 | no-X | To i7 je čtyř- nebo šestijádro? Ohledně...
Středa, 16 Duben 2014 - 11:37 | Ache Ache | To zmíněné zvýšení výkonu není jen firemní měření...
Středa, 16 Duben 2014 - 10:32 | Zlomená Haksna | Se divim, ze neni zminka o tom, ze tato hra bude...

Zobrazit diskusi