TES: Morrowind + Oblivion
Kapitoly článků
Na The Elder Scrolls V: Skyrim si ještě počkáme (do 11.11.11 :-), tak se podívejme na oba předchozí díly.
Morrowind je se svou závislostí na CPU poněkud ošemetná hra. Graf pochází z počátku hry, zahrnuje vytvoření postavičky a průchod první vesnicí k transportní potvoře (jméno jsme už dávno zapomněli :-). Na grafu tak můžete krásně vidět, jak se střídají interiéry s exteriéry, nadlimitní hodnoty grafu jsou z načítání lokací.
Aby byl v tom zmatku vůbec vidět odstup jednotlivých nastavení, vložili jsme do grafu i orientační střední hodnotu křivek, ale tu berte pouze jako porovnávací údaj. Z hlediska plynulosti je nutné se řídit výkonem v exteriérech, který je znatelně nižší než v budovách. Pro Fusion pak platí dvě rady: zapomeňte na pixel-shaderovou vodu a raději i nějaká vyšší rozlišení. Bohužel je životně nutné srazit dohled na minimum, jinak je hra prakticky nehratelná, což posazuje Fusion z hlediska výkonu v Morrowindu někam do roku 2003.
Engine Oblivionu (resp. kombinace enginů, které Oblivion používá), je na CPU o něco přívětivější, pobíhání po exteriérech umožňuje i o něco vyšší než minimální dohled, samozřejmě ve městech počítejte s tím, že jej bude dobré srazit níže. Každopádně Oblibion je již s jistou dávkou tolerantnosti k občasným propadům pod 30fps hranici hratelný aspoň v nižších rozlišeních.
Připomeňme, že pro obě hry existují možnosti úpravy grafiky/výkonu, my jsme se ale věnovali základním hrám tak, jak je Bethesda vydala.