Test: AMD Radeon R9 Fury Nano v roce 2018
Kapitoly článků
Herní testy
V této sekci se podíváme na herní výkon jednotlivých karet, ještě pořád jsem neměl čas pro přidání většího množství her, ale plánuji to napravit. Některé zabudované benchmarky bohužel zobrazují pouze průměrná FPS a tak uvádím pouze to.
Half-Life 2: Lost Coast
HL2LC je tech demo z roku 2005, které do Source engine přidalo podporu HDR, testuji ve FullHD rozlišení na Ultra detaily včetně 8x MSAA. Fury Nano zde produkuje nehratelných průměrných 541 FPS, třeba se i jednou dočkáme karty, která zvládne 999+ FPS ;)
Counter-Strike: Global Offensive
CSGO je zatím nejnovější hrou z celé série a používá vylepšený Source engine, který je náročnější než předchozí verze, hra nemá zabudovaný benchmark a tak používám mapu „FPS Benchmark“, kterou nalezneme ve Steam workshopu, výsledkem jsou pak opět průměrná FPS.
Mafia 2
Druhá inscenace Mafie přinesla podporu NVIDIA PhysX a byla vyrobena v rámci TWIMP programu, NVIDIA karty zde tedy mají typicky lepší výkon. Testuji opět na maximální detaily včetně AA, PhysX jsem však ponechal vypnuté.
Metro Last Light Redux
Metro LLC má zabudovaný velmi pěkný benchmark, který navíc produkuje velmi pěkné grafy, škoda že toto nedělá více her. Testuji na maximální možné detaily, nicméně motion blur, tesselaci a PhysX jsem ponechal ve stavu vypnuto.
Bioshock Infinite
Tomb Raider
Tomb Raider z roku 2013 má zabudovaný benchmark, který však moc nereflektuje reálnou hru, kamera v podstatě rotuje kolem nehybné Lary. Tato hra také jako první přinesla technologii AMD TressFX, což je obdoba NVIDIA Hairworks. Testuji v rozlišení FullHD s presetem Ultimate.
The Talos Principle
Talos Principle je logická hra z pohledu první osoby, experimentálně podporuje API Vulkan, ale protože je podpora experimentální, testuji s DirectX 11 API, výkon je totiž s DX11 lepší. Testuji opět v rozlišení 1920x1080 na maximální detaily včetně 8x MSAA, výsledky jsou pak ve formě průměrných FPS.
GRID: Autosport
GRID: Autosport je jediná hra ze seznamu, která startuje s logem Intel HD Graphics, což se mi jeví jako poněkud zvlášťní, jelikož grafické karty od Intelu nejsou zrovná známé dobrým herním výkonem. Hra má v sobě zabudovaný benchmark, jedná se o naskriptovaný závod, který má dvě kola. Testuji ve FullHD rozlišení s maximálními detaily.
Middle Earth: Shadow of Mordor
Shadow of Mordor obsahuje podobně jako Metro poměrně pěkný zabudovaný benchmark a na vyšší detaily umí solidně potrápit i výkonnější hardware, testuji opět na maximální detaily bez tesselace ve FullHD rozlišení.
HITMAN
HITMAN z roku 2016 je zatím poslední epizoda s naším oblíbeným agentem číslo 47, tento rok se navíc chystá HITMAN 2. Hra má v sobě zabudovaný benchmark a využívá DirectX 12 API, bohužel data nejsou uložená zrovna “hezky” a tak uvádím pouze průměrná FPS. Testuji ve FullHD rozlišení s maximálními detaily, v tomto testu hodně ztrácí karty s 3GB VRAM nebo méně.
Deus Ex Mankind Divided
Prozatím nejnovější Deus Ex podobně jako HITMAN využívá DirectX 12 API a patří mezi spíše náročné hry. Testuji tedy s DX12 na vysoké detaily, tesselaci, MSAA a Motion Blur nechávám vypnutý. GeForce GTX 1060 3GB zde velmi ztrácí, protože nemá dostatek VRAM.
World of Tanks enCore
Wargaming poměrně nedávno vydal nový engine pro WOT, který se jmenuje enCore a obsahuje také benchmark. Bohužel benchmark neukazuje vůbec FPS, ale jen skóre, 10k bodů pak odpovídá rozumně hratelné hře. Testuji ve FullHD rozlišení s presetem Ultra.