Tim Sweeney varuje před Universal Windows Platform (aktualizováno)
Aktuálně verze Windows Store a hry využívající Universal Windows Platform jsou zatím jedna velká katastrofa. Víme, že Gears of War: Ultimate Edition měli zodpovědní lidé tu drzost vydat snad ve verze pre-alpha a možná na této hře pracovalo 100× víc markeťáků než lidí v QA a nijak to nemohou zmírnit ani další marketingové řeči ze strany Microsoftu. Ale ani to není kompletní obrázek o tom, proč je z hlediska vývojáře lepší se UWP vyhnout. Své k tomu řekl Tim Sweeney, duchovní otec a technologický šéf série Unreal a firmy Epic Games.
UWP považuje za pokus Microsoftu jak monopolizovat herní vývoj na PC a vývojáři by dle něj měli proti UWP bojovat. Formát UWP je svázán s Microsoft Store a to je špatně. Pokud Microsoft UWP neotevře, mělo by zaniknout, míní Tim.
Pokud vezmeme jeho slova za platná a tudíž UWP budeme považovat za monopolizační nástroj částečně ve stylu iTunes či AppStore na platformě Apple, pak to tak trochu nedává smysl. Microsoft rozhodně není firma plná diletantů a přesto se vydání posledních Gear of Wars nedá označit za nic jiného než diletantství nejvyššího kalibru. Hra je extrémně chybová a samotná platforma UWP bez ohledu na to disponuje ještě těžším kalibrem a sice omezenou podporou současných běžných technologií týkajících se například fullscreenu či adaptivní synchronizace obrazu. Něco takového prostě nedává smysl. Jedině velice hloupý člověk by se snažil budovat monopol takto nekvalitním systémem. Tim se prostě musí mýlit :-)…
Aktualizace 6.3.: Na věc reagoval Phil Spencer, šéf Xbox týmu, slovy, že UWP je otevřená platforma dostupná všem vývojářům a použitelná s libovolným obchodem. Tim Sweeney pak reagoval slovy, že se těší na technické detaily ohledně otevřenosti UWP, které budou představeny na microsoftí konferenci //build.